خبرگزاری کار ایران

واکنش بشار اسد به پرسش مضحک همیشگی درباره «ابوبکر البغدادی»

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۴۲۱

رئیس‌جمهوری سوریه در مصاحبه با مجله فرانسوی از پرسش مضحک همیشگی سخن گفت.

به گزارش ایلنا، مجله فرانسوی «پاری ماچ» در مصاحبه با «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه که امروز -چهارشنبه- گزیده‌هایی از آن منتشر شد، پرسشی را درباره سهم اطلاعات ارائه شده به آمریکایی‌ها در تعیین مکان اختفای «ابوبکر البغدادی»، سرکرده گروه تروریستی داعش و نابودی وی مطرح کرد و دلیل آن را ادعای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر تقدیر چندین کشور از جمله سوریه از وی پس از قتل البغدادی عنوان کرد. 

اسد در پاسخ به این پرسش گفت: «هر گاه که این سوال را می‌شنوم، می‌خندم. مهمتر از همه این است که بدانیم آیا البغدادی واقعا کشته شده و آیا این کمدی‌های به راه افتاده توسط آمریکایی‌ها واقعا محقق شده است»؟

وی در ادامه افزود:‌ «پس چه چیزی باعث شد که ترامپ از شما تشکر کند؟ این یک نکته است».

اسد در پاسخ به پرسشی درباره پیشروی سوریه به سمت پیروزی بر ویرانه‌ها به کمک روسیه و ایران تأکید کرد که کشورش قدرت بزرگی نیست اما با کشورهای قدرتمندتر و ثروتمندتر در جهان مواجه است. 

وی در ادامه افزود: «بله حتما دوستان ما در کاهش خسارت‌هایمان نقش داشته و به ما در بازپس گیری اراضی کمک کردند». 

رئیس‌جمهوری سوریه در پایان گفت که پرسش درباره امکان تجزیه سوریه و شکست کامل آن در صورت عدم حمایت کشورهای دوست به صورت فرضیه باقی می‌ماند و گاهی پیش‌بینی نتیجه مسابقه تنیس که فقط دو بازیکن دارد، سخت می‌شود، حال چگونه می‌توان درباره یک مسابقه با ده‌ها بازیکن و صدها هزار جنگنده اظهار نظر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز