خبرگزاری کار ایران

سقوط جایگاه حزب لیکود به دنبال متهم شدن نتانیاهو به فساد

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۹۳۲

بر اساس یک نظر سنجی سراسری در سرزمین‌های اشغالی، جایگاه حزب راست‌گرای «لیکود» به دنبال اتهام رهبر آن به فساد، به رتبه پایین‌تری سقوط کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، جایگاه حزب لیکود پس از صدور لایحه اتهام فساد علیه «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که رهبری این حزب را بر عهده دارد، به رتبه پایین‌تری سقوط کرده است.

روزنامه «جروزالم پست»، امروز- سه‌شنبه- اعلام کرد که بر اساس نتایج نظرسنجی‌ها، اگر امروز انتخابات کنست برگزار شود، حزب میانه‌روی «آبی- سفید» به ۳۷ کرسی و حزب لیکود به ۳۰ کرسی از ۱۲۰ کرسی پارلمان دست می‌یابند. 

این به مفهوم سقوط جایگاه حزب لیکود پس از اعلام تصمیم «آویخای مندلبلیت»، دادستان کل رژیم صهیونیستی برای ارائه لایحه اتهام نتانیاهو در پرونده‌های کلاهبرداری و خیانت درامانت و رشوه است. 

حزب لیکود در انتخابات سپتامبر ۳۲ کرسی به دست آورد.

این روزنامه تأکید کرده است که در این نظر سنجی تغییر ملموسی در جایگاه احزاب دیگر مشاهده نمی‌شود. در همین راستا حزب فهرست مشترک به عنوان ائتلاف چهار حزب عرب با از دست دادن یک کرسی، ۱۲ کرسی را کسب کرده است. 

بر اساس این نظرسنجی، ۵۶ درصد ساکنان سرزمین‌های اشغالی معتقد هستند که نتانیاهو باید پس از صدور لایحه اتهام فساد از سمت خود استعفا دهد. در مقابل ۳۷ درصد بر بقای وی در قدرت اصرار داشته و هفت درصد نظر مشخصی در این زمینه ندارند. 

احتمال برگزاری انتخابات سوم به دنبال بحران تشکیل دولت رژیم صهیونیستی وجود دارد.

همچنین ۴۲ درصد ساکنان سرزمین‌های اشغالی، نتانیاهو و ۳۵ درصد دیگر «آویگدور لیبرمن»، رهبر حزب «اسرائیل خانه ما» را مسئول این موضوع می‌دانند. پنج درصد نیز «یائیر لپید» فرد شماره دو در حزب «آبی- سفید» و چهار درصد «بنی گانتز» رهبر این حزب را مسئول این انتخابات می‌دانند. ۱۴ درصد نیز رأی مشخصی ندارند. 

جروزالم پست اطلاعاتی درباره افراد شرکت‌کننده، زمان نظر سنجی و نیز میزان خطا در آن ارائه نداده اما اعلام کرده که این نظرسنجی توسط شرکت «پنل پلتیکس» برگزار شده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز