خبرگزاری کار ایران

واشنگتن، مسکو را به سوء استفاده از جنگ لیبی متهم کرد

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۷۶۸

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که مقامات بلند پایه واشنگتن در دیدار با فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی برای بررسی راهکارهای پایان جنگ در این کشور مسکو را به سوء استفاده از جنگ لیبی متهم کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگراری فرانسه، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مقام‌‌های این کشور در دیدار با «خلیفه حفتر»، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی برای بررسی راهکارهای پایان دادن به بحران و جنگ در این کشور، مسکو را به سوء استفاده از جنگ موجود متهم کردند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که هیأت آمریکائی با حضور «ریچارد نورلند»، سفیر آمریکا در لیبی تلاش می‌کند اقدامات لازم برای توقف جنگ و سازی سیاسی بین طرف‌های درگیر را تعیین کنند. 

در ادامه این بیانیه امده است: «مقام‌های آمریکائی در این دیدار بر حمایت کامل واشنگتن از حاکمیت و وحدت اراضی لیبی تأکید و نسبت به سوء استفاده روسیه از جنگ موجود به حساب مردم این کشور به شدت ابراز نگرانی کرده‌اند». 

در بیانیه مذکور آمده است: «حمایت آمریکا شامل تلاش‌های ملموس برای مقابله با عناصر مسلح افراطی و توزیع منابع در راستای منافع همه مردم لیبی می‌شود».  

لیبی از زمان سقوط «معمر القذافی»، دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ شاهد جنگ و آشوب است. 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز