خبرگزاری کار ایران

نشست مقام‌های آمریکایی با حفتر برای پایان دادن حمله به طرابلس

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۶۵۷

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که برخی مقام‌های این کشور یکشنبه گذشته با فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی برای اعمال فشار بر وی به منظور پایان حمله به طرابلس نشست برگزار کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وزارت خارجه امریکا روز گذشته- دوشنبه- با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که برخی مقام‌های این کشور یکشنبه گذشته با «خلیفه حفتر»، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی نشست برگزار کردند تا وی را برای پایان دادن حمله به طرابلس تحت فشار قرار دهند. 

نیروهای حفتر از آوریل گذشته در تلاش برای تسلط بر طرابلس، به این شهر حمله کرده‌اند. 

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که حفتر و اعضای هیأت آمریکایی با حضور «ویکتوریا کوتس»، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا، اقدام‌های هدفمند برای توقف جنگ و تحقق راهکار سیاسی برای نزاع در لیبی را مورد بحث و بررسی قرار دادند. 

در این بیانه به مکان نشست اشاره‌ای نشده است. 

این بیانیه همچنین در ادامه افزوده است: «مقام‌های آمریکایی بر حمایت کامل این کشور از حاکمیت و وحدت اراضی لیبی تأکید و نسبت به سوء استفاده روسیه از این جنگ به حساب مردم لیبی ابراز نگرانی کرده‌اند». 

برخی دیپلمات‌ها و مقام‌های طرابلس معتقد هستند که حفتر از حمایت مصر، امارات و روسیه در دوره اخیر برخوردار بوده است اما نیروهای حفتر دریافت هر گونه حمایت خارجی را تکذیب می‌کنند. 

وزارت خارجه آمریکا در تاریخ ۱۴ نوامبر به دنبال دیدار برخی وزرای دولت وفاق ملی از واشنگتن، حفتر را به پایان حمله فرا خواند. 

وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد: «این مناقشه‌های صریح بر اساس مذاکرات اخیر با مقام‌های دولت طرابلس با هدف ایجاد پایگاهی مشترک برای برقراری آتش‌بس و حرکت رو به جلو در مسائل مورد اختلاف طرفین درگیری مطرح شده است».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز