خبرگزاری کار ایران

وزارت دفاع روسیه:

کلاه‌سفیدها برای تحریک استفاده از مواد شیمیایی در ادلب آماده می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۶۳۱

وزارت دفاع روسیه هشدار داد که گروه تروریستی «تحریر الشام» با همکاری سازمان کلاه سفیدها برای تحریکاتی در استفاده از مواد شیمیایی در ادلب آماده می‌شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای گزارش‌هایی از شاهدان محلی در شهرک «سرمدا» واقع در ۳۰ کیلومتری شمال شرق شهر ادلب ارائه داده است که تأکید می‌کند افرادی ناشناس و کاروانی متشکل از سه محموله مواد شیمیایی مختلف به همراه عناصر مسلح  در اوایل ماه نوامبر به این شهر آمده‌اند. 

شاهدان گزارش داده‌اند که یکی از محموله‌ها حاوی تجهیزات ویدئویی حرفه‌ای، قطعات مهمات هوایی و توپخانه‌ای با مارک‌های شوروی و روسیه بوده است.

در این بیانیه آمده است که چندین منبع اطلاعات مرتبط به آمادگی عناصر مسلح گروه فرمانده «أبومالک» وابسته به «تحریر الشام» و نیز عناصر کلاه‌سفید برای عملیات تحریک‌آمیز را تأیید کرده‌اند. 

در این بیانیه آمده است که تروریست‌ها افرادی از ساکنان محلی را برای مشارکت در تصویر برداری از صحنه‌هایی که برای نشان دادن آثار حملات هوائی و استفاده از مواد سمی ارائه خواهد شد، انتخاب می‌کنند. 

وزارت دفاع روسیه تأکید کرده است فیلم‌های جعلی که مدعی تخریب اهداف شهری بر اثر حملات هوائی و بمباران و استفاده از مواد شیمیائی در ادلب  است، قرار است در شبکه‌های اجتماعی منتشر و به عنوان شاهدی برای اقدام‌‌های دولت سوریه و نیروی هوایی روسیه علیه غیر نظامیان ارائه شود. 

مسکو بارها تأکید کرده است نمایش‌های عناصر مسلح و کلاه‌سفیدها برای متهم کردن دمشق و مسکو به استفاده از سلاح شیمیایی و حمله به شهروندان غیرنظامی به دستاویزی برای واشنگتن و متحدانش برای ادامه دخالت در امور سوریه تبدیل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز