خبرگزاری کار ایران

مقام‌های کره‌جنوبی:

شلیک توپخانه‌ها از سوی کره‌شمالی نقض قرارداد نظامی ۱۹ سپتامبر است

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۴۱۷

کره جنوبی به رزمایش توپخانه‌ای کره‌شمالی در جزیره مرزی میان دو کشور واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره‌جنوبی به رزمایش توپخانه‌ای کره‌شمالی در جزیره مرزی میان دو کشور واکنش نشان داد و آن را نقض توافق نظامی میان دو طرف خواند. این خبر را وزارت دفاع کره‌جنوبی امروز -‌دوشنبه- گزارش داد. 

یک منبع نظامی تایید کرد که کره‌شمالی «اخیرا دست به رزمایش نظامی با حضور توپخانه‌های ساحلی زده است».

وزیر دفاع کره جنوبی گفت: «شلیک توپخانه‌ها از سوی کره شمالی نقض قرارداد نظامی ۱۹ سپتامبر است که مقام‌های دو کشور بر سر آن به توافق رسیده‌ بودند».

وی گفت: «از کره‌شمالی می‌خواهیم تا بلافاصله تمام اقدام‌های نظامی در مناطق مرزی را متوقف کند. این اقدام‌ها خطر تنش‌های نظامی را بالا می‌برد.»

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد که «کیم جونگ‌اون» رهبر این کشور،‌ به نیروهایش دستور داد تا در مرز آبی محل مناقشه با کره جنوبی دست به تمرین توپخانه‌ها بزنند.

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی گزارش داد که اقدام‌های توپخانه ساحلی این کشور هنگام دیدار کیم از ساحل چانگرین، «نشان‌دهنده مهارت‌های تیراندازی آن‌ها بوده که رهبر والامقام رضایت فراوان خود از آن را اعلام کرد».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز