خبرگزاری کار ایران

یک شخصیت سیاسی مسیحی لبنان خبر داد:

تصمیم «میشل عون» برای تشکیل دولتی تکنوسیاسی تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۲۴۰

یکی از شخصیت‌های مهم سیاسی مسیحیان لبنان و از وزرای سابق این کشور اعلام کرد که رئیس‌جمهوری در نظر دارد تا پایان سال جاری میلادی دولتی تکنو سیاسی مرکب از ۲۴ وزیر تشکیل دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری المیادین، «کریم بقرادونی» از شخصیت‌های مهم سیاسی مسیحیان لبنان و از وزرای سابق این کشور اعلام کرد که رایزنی‌های پارلمانی برای تعیین نخست‌وزیر مکلف به تشکیل دولت، هفته آینده آغاز خواهد شد. 

بقرادونی در ادامه افزود که «میشل عون»، رئیس جمهوری لبنان در نظر دارد تا پایان سال جاری دولتی تکنو سیاسی مرکب از ۲۴ وزیر تشکیل دهد که اکثریت آنها از بین افراد متخصص خواهند بود.

وی با توضیح این مطلب که «سعد الحریری»، نخست‌وزیر دولت موقت فقط خود را برای تشکیل دولت آینده در لبنان تأیید می‌کند، تأکید کرد که رئیس‌جمهوری نمی‌خواهد مدت زمان  طولانی در لبنان خلأ دولتی ایجاد شود و به دنبال هماهنگی برای تعیین نخست‌وزیر و تشکیل کابنیه است.

بقرادونی گفت که عون و متحدانش رایزنی‌هایی را برای تعیین نخست‌وزیر و تشکیل دولت لبنان طی دو هفته انجام می‌دهد و در نظر دارد در صورتی که الحریری مسئولیت تشکیل کابینه را نپذیرد، فرد دیگری را برای این مأموریت معرفی کند.

وی در ادامه افزود: «جنبش مردمی در لبنان برای نخستین بار از سطح فرقه‌ای عبور کرده و به‌رغم دامنه گسترده آن روند صلح آمیز خود را حفظ کرده است».

این چهره سیاسی لبنان با توصیف عملکرد «جفری ولتمن»، سفیر سابق آمریکا در این کشور به تحریک به جنگ و تجزیه، تأکید کرد که آمریکائی‌ها به دنبال ایجاد درگیری بین ارتش لبنان و حزب الله هستند و تحریم‌های آمریکا علیه کشور با هدف خلع سلاح و امضای معاهده صلح با اسرائیل اعمال شده است. 

بقرادونی قدرت حزب‌الله را مانع اصلی تجاوز اسرائیل به لبنان برشمرد و تأکید کرد که قدرت نظامی این حزب و تفاهم آن با ارتش لبنان مانع آن می‌شود که اسرائیل به تجاوز به لبنان فکر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز