خبرگزاری کار ایران

نیچروان بارزانی:

حمایت آمریکا و جامعه بین الملل از عراق و اقلیم کردستان ضروری است

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۱۳۳

رئیس اقلیم کردستان روز گذشته- یکشنبه- با اعلام آمادگی اقلیم برای ارائه حمایت کامل به منظور تحقق امنیت و ثبات در عراق تأکید کرد که حمایت آمریکا و جامعه بین الملل از این کشور و اقلیم کردستان امری ضروری است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری الشروق، «نیچروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق در نشست با«رابرت کارم»، مشاور امنیت ملی مجلس سنای آمریکا و هیأت همراه ضمن اعلام آمادگی اقلیم برای ارائه کمک لازم به دولت عراق در راستای تحقق ثبات و امنیت این کشور تأکید کرد که آمریکا و جامعه بین الملل باید از عراق و اقلیم کردستان حمایت کنند. 

وی تأکید کرد که اقلیم کردستان خواهان حل همه مشکلاتش با دولت مرکزی عراق از طریق گفت‌وگو و تفاهم بر اساس قانون اساسی عراق است. 

در بیانیه صادر شده از سوی ریاست اقلیم کردستان آمده است: «در نشستی که با حضور سفیر آمریکا در عراق برگزار شد، دو طرف درباره آخرین تحولات این کشور و منطقه بحث و تبادل نظر کردند و با بررسی راهکارهای برخورد با این تحولات تأکید کردند که عراق به امنیت و ثبات سیاسی و امنیتی و درک صحیح خواسته‌های قانونی تظاهر کنندگان و عدم خشونت نیاز دارد». 

در ادامه این بیانیه آمده است: «اوضاع و تحولات منطقه به صورت کل و خطر بازگشت تروریسم و راهکارهای مقابله با آن و همچنین شرایط آوارگان و پناهندگان در اقلیم کردستان و دیگر مسائل مهم از محورهای بحث و رایزنی در این نشست بودند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز