خبرگزاری کار ایران

۱۴ عضو مجلس نمایندگان آمریکا:

ترامپ به اخراج مورالس از بولیوی اعتراض کند

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۷۰۰

۱۴ عضو مجلس نمایندگان آمریکا طی نامه‌ای به وزیر خارجه این کشور خواستار مخالفت رئیس‌جمهور با رویدادها در بولیوی شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، ۱۴ عضو مجلس نمایندگان آمریکا طی نامه‌ای به وزیر خارجه این کشور خواستار مخالفت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، با اخراج «اوو مورالس»، رئیس‌جمهوری پیشین بولیوی، از این کشور شد. 

«هنک جانسون»، از اعضای کنگره آمریکا، در این نامه که به امضای ۱۳ نماینده دیگر نیز رسیده است گفت: «دولت ما به جای حمایت از کودتای نظامی باید آشکارا اعلام کند که اخراج غیرقانونی یک رئیس‌جمهوری منتخب غیرقابل‌قبول و مصداق آزار و اذیت افراد براساس نژاد یا گرایش‌های سیاسی‌شان است».

در این نامه که مخاطب آن «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا، بوده آمده است: «این دولت بار دیگر نشان داد که جز تحقیر دموکراسی و حقوق بشر کار دیگری بلد نیست،‌ خاصه آن‌که بحث کسانی مطرح باشد که با برنامه رئیس‌جمهور ترامپ مخالف باشند». در این نامه همچنین آمده است که دولت باید هوادار «دموکراسی و حقوق بشر در بولیوی»‌ باشد.

این نمایندگان همچنین خواستار آن شدند که دولت ترامپ در موضع خود تجدیدنظر کرده و خواستار برقراری قانون اساسی در این کشور آمریکای لاتین،‌ از جمله برگزاری انتخابات آزاد و منصفانه، شود.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز