خبرگزاری کار ایران

درخواست عضو بلندپایه لیکود برای کناره‌گیری نتانیاهو از رهبری حزب

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۶۳۲

یکی از اعضای بلندپایه حزب لیکود خواستار انتخاب رهبری جدید برای این حزب شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه هاآرتص، «گیدون سعر»، از اعضای بلندپایه حزب لیکود، خواستار برگزاری انتخابات برای تعیین رهبری این حزب شد. وی همچنین از حمله «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل به«اویخای مندلبلیت»، دادستان کل این رژیم و متهم کردن وی به کودتا انتقاد کرد.

وی گفت: «کسی که ریاست امور را در دست دارد، نمی‌تواند بگوید که تصمیم مندلبلیت کودتای قانونی است. این حرف نه درست است و نه مسئولانه». وی همچنین با انتقاد از اظهارات نتانیاهو گفت: «این سیستم کارکرد ندارد بلکه مخرب است.»

سعر گفت: «نمی‌توان با ارجاع به دادستان کل از کودتا حرف زد. با این حرف‌ها جو آشوب ایجاد می‌شود و من با این اقدام مخالفم».

وی همچنین با اشاره به این‌که نتانیاهو نتوانسته پس از برگزاری دو انتخابات سراسری دولت تشکیل دهد، گفت: «نتانیاهو حتی هنگامی که تصمیمات اشتباهی چون منحل کردن کنست را گرفت از حمایت تمام‌وکمال ما برخوردار بود. گمان نکنم وی با برگزاری انتخابات سوم یا چهارم هم بتواند دولت تشکیل دهد. ممکن است میدان را به رقبایمان واگذار کنیم. اگر امروز دست به برگزاری انتخابات زده و تصمیمی دموکراتیک بگیریم، می‌توانیم لیکود را نجات دهیم.»

سعر افزود: «از نتانیاهو می‌خواهم همکاری کند تا بتوانیم این بحران را پشت سر بگذاریم. تا چه زمانی می‌توان در چنین جامعه‌ای به حیات خود ادامه داد؟ برگزاری انتخابات سوم به ضرر منافع مردم است».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز