خبرگزاری کار ایران

درخواست گانتز از رهبران لیکود برای همکاری در روند تشکیل دولت

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۶۱۰

رهبر حزب آبی- سفید اسرائیل از رهبران حزب رقیب خود خواست که به منظور تشکیل دولت به وی بپیوندند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بنی گانتز»، رهبر حزب آبی- سفید و رقیب «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دو روز پس از متهم شدن وی به فساد و سوء استفاده از قدرت، از رهبران حزب لیکود خواست که برای تشکیل دولت به وی بپوندند. 

گانتس در یک کنفرانس مطبوعاتی در تل آویو خطاب به رهبران حزب لیکود گفت: «با توجه به شرایط موجود شما را به تشکیل گسترده‌ترین دولت ممکن به ریاست خودم دعوت می‌کنم». 

وی در ادامه افزود: «من در دو سال اول، نخست‌وزیر خواهم بود و اگر نتانیاهو در پرونده اتهاماتش تبرئه شود، می‌تواند دو سال بعد را به سمت نخست‌وزیری بازگردد». 

این فرمانده اسبق ستاد ارتش اسرائیل پیشنهاد خود را تنها گزینه جایگزین برای برگزاری انتخابات جدید برشمرد. 

حزب راست لیکود به ریاست نتانیاهو و ائتلاف آبی- سفید به ریاست گانتز در صدر نتایج انتخابات زود هنگام پارلمان قرار دارند که در تاریخ ۱۷ سپتامبر برگزار شد. 

به دنبال این نتیجه، نتانیاهو در تشکیل دولت ائتلافی شکست خورد و گانتز این مأموریت را به عهده گرفت اما وی نیز با شکست مواجه شد. 

«رئووین ریولین»، رئیس رژیم صهیونیستی به منظور جلوگیری از برگزاری سومین انتخابات در طول یک سال، کنست را به خروج این رژیم از بن بست سیاسی موجود به تعیین نخست‌وزیر مکلف کرد. 

نمایندگان کنست سه هفته مهلت دارند تا فردی را با تأیید دست کم ۶۱ عضو از بین ۱۲۰ نفر انتخاب کنند. 

اما توجیه اتهام قضائی به نتانیاهو شانس وی را برای انتخاب در کنست تضعیف و بقای او در قدرت را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز