خبرگزاری کار ایران

قسد: اردوغان به دنبال اشغال تدریجی قلمرو سوریه است

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۵۶۵

نیروهای دموکرات سوریه (قسد) ترکیه را به ادامه اجرای برنامه‌های هدفمند خود برای اشغال تدریجی اراضی سوریه با توسل به بهانه‌های واهی و دروغین و فریب افکار عمومی متهم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، نیروهای دموکرات سوریه (قسد) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «دولت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه با اعمال تغییر جمعیتی در سوریه که آینده سیاسی و اجتماعی این کشور را به خطر می‌اندازد، همچنان به دنبال دستکاری جغرافیای سوریه و اشغال تدریجی قلمرو این سرزمین است». 

در این بیانیه آمده است که ارتش ترکیه دو روز پس از اعلام وزارت دفاع این کشور درباره پایان عملیات نظامی در شمال و شرق سوریه حملات جدیدی را به منطقه «عین عیسی» انجام داده است. 

بیانیه مذکور تأکید کرده است که حمله به عین عیسی خارج از توافق ایجاد منطقه امن به عمق ۳۲ کیلومتر با هدف سیطره کامل بر جاده بین المللی (ام ۴) و جدائی شمال سوریه از شرق این کشور است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «این حمله باعث آواره شدن هزاران غیر نظامی و کشته شدن تعدادی از آنها به‌رغم حصول توافق‌های آتش‌بس شده است حال آنکه روسیه و آمریکا اعتراف کرده‌اند که قسد به تعهدات خود در این زمینه پایبند بوده است». 

قسد از روسیه و آمریکا و تمام قدرت‌های بین‌المللی خواست که مسئولیت خود را در این باره پذیرفته و در مقابل تحرکات ترکیه ایستادگی کنند. 

شورای نیروهای دموکرات سوریه از تمام نیروهای سوری خواست علیه تحرکات ترکیه که همه را مورد هدف قرار داده است، متحد شوند. 

این نیروها همچنین از قدرت‌های بین المللی خواسته‌اند که ترکیه را برای توقف حملات خود و پایبندی به آتش‌بس و فراهم کردن محیطی امن برای بازگشت آوارگان به مناطق خود تحت فشار قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز