خبرگزاری کار ایران

هنیه:

تصمیم آمریکا برای مشروعیت‌بخشی به شهرک‌سازی تجاوز به حق فلسطینیان است

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۳۸۰

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز- شنبه- تصمیم آمریکا برای قانونی خواندن شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی را مخالف قانون بین‌المللی و تجاوز آشکار به حق مردم فلسطین برشمرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «اسماعیل هنیه»، رئیس جنبش حماس در حاشیه مراسم کلنگ زنی مجتمع پزشکی رفح در جنوب نوار غزه گفت: «تصمیم آمریکا برای قانونی خواندن شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی نقض صریح قانون بین‌المللی به تجاوز به حق سرزمین مردم فلسطین است».

هنیه در ادامه گفت: «مردم ما در برابر این نیرنگ آمریکا و اسرائیل که با سرنوشت مسأله فلسطین،‌ منطقه و امت بازی می‌کند، تسلیم نخواهند شد». 

وی این تصمیم را باز ترسیم نقشه‌ها در منطقه برای خدمت به رژیم صهیونیستی خواند.

هنیه تأکید کرد که مردم فلسطین و ملت‌های منطقه این تصمیم را نخواهند پذیرفت. 

وی از مواضع مخالف کشورها و هیأت‌ها در مخالفت صریح با این تصمیم آمریکا قدردانی کرد. 

هنیه این اقدام را گواه آشکاری بر انزوای دولت آمریکا با چنین تصمیم گیری‌هایی برشمرد که هیچ کمکی به تغییر ماهیت جغرافیائی و تاریخی فلسطین نخواهد کرد. 

۱۰۷ نفر از اعضای مجلس سنای آمریکا تا عصر روز گذشته- جمعه- درخواست عقب‌نشینی از تصمیم مشروعیت شهرک‌سازی اسرائیل در کرانه باختری را امضا کردند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز