خبرگزاری کار ایران

۱۹ سال زندان برای افسر پیشین سیا به اتهام جاسوسی برای چین

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۲۵۷

یک افسر پیشین آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به اتهام جاسوسی برای چین به ۱۹ سال زندان محکوم شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یک افسر پیشین آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روز گذشته -‌جمعه- به اتهام جاسوسی برای چین به ۱۹ سال زندان محکوم شد. این خبر را دادستان‌های فدرال اعلام کردند. 

«جری شوان شینگ لی»، افسر ۵۵ ساله سیا، در سال ۲۰۰۷ این آژانس را ترک کرد و به هنگ کنگ رفت. در سال ۲۰۱۰، دو مقام اطلاعاتی چین با وی ارتباط گرفته و پیشنهاد پرداخت ۱۰۰ هزار دلار پول نقد و تامین «مادام‌العمر» در ازای اطلاعات را به او دادند. 

در خلال سال‌های ۲۰۱۰ الی ۲۰۱۳، صدها هزار دلار به حساب شخصی لی، در ازای خدماتش، پرداخت شد. 

«زاکری ترویلیگر»، دادستان فدرال حوزه شرقی ویرجینیا، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «لی به جای آن‌که به تعهد خود مبنی بر عدم افشای اطلاعات عمل کند، کشورش را فروخت و بدل به جاسوسی برای دولتی خارجی شد و به بازرسان پرونده خود نیز دروغ گفت.»

بنا به گزارش وزارت دادگستری آمریکا، دفترچه‌ای حاوی آدرس‌ها و برنامه‌هایی که لی در زمان تصدی پست در سیا از آن‌ها اطلاع داشته در منزل شخصی‌اش پیدا شده است. این دفترچه حاوی اطلاعاتی حیاتی، از جمله نام دارایی‌های سیا،‌محل دیدارهای عملیاتی و شماره‌های تلفن بوده است.   

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز