خبرگزاری کار ایران

سرگئی لاوروف:

توکیو نگرانی‌های امنیتی مسکو درباره همکاری با واشنگتن را درک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۲۲۹

وزیر خارجه روسیه گفت که آمریکا بارها بر موضع خود مبنی بر استقرار موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد در حوزه آسیا-اقیانوسیه تاکید کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، امروز -‌شنبه- گفت که توکیو وعده کرده تا نگرانی‌های امنیتی مسکو را در رابطه با آرایش نظامی این کشور و همکاری سیاسی با آمریکا درک کند. این در حالی است که روسیه پیشتر این همکاری‌ها را یکی از تهدیدهای عمده ملی برای خود خوانده بود.

لاوروف گفت که آمریکا بارها بر موضع خود مبنی بر استقرار موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد در حوزه آسیا-اقیانوسیه تاکید کرده است. وی افزود که ژاپن و کره جنوبی به مسکو اعلام کرده‌اند که از این برنامه‌ها باخبر نیستند.

وزیر خارجه روسیه طی نشستی خبری گفت: «فهرست شماری از نگرانی‌های امنیتی‌مان درباره توسعه همکاری‌های نظامی آمریکا-ژاپن را از طریق کانال‌های دیپلماتیک و شورای امنیت به همکاران‌مان در توکیو داده‌ایم. هم‌پیمانان ژاپنی‌مان وعده کرده‌اند که این نگرانی‌ها را مد نظر قرار دهند و ما منتظر پاسخ آن‌ها و ادامه گفت‌وگوها در این زمینه هستیم.»

لاوروف گفت که واشنگتن در تهدید خواندن روسیه و چین در نشست‌های عمومی تردیدی به خود راه نمی‌دهد و تمام همکاری‌های نظامی‌اش با ژاپن، استرالیا و کره جنوبی براساس این تهدیدها و چالش‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: «طی دیدار با وزیر خارجه ژاپن، توجه او را به این نکته جلب کرده و وی نیز به ما وعده داد که همکاری واشنگتن-توکیو به هیچ روی روسیه را هدف قرار نمی‌دهد».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز