خبرگزاری کار ایران

عربستان برای نخستین بار رئیس گروه ۲۰ می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۱۸۳

عربستان سعودی امروز- شنبه- برای نخستین بار ریاست گروه ۲۰ را به مدت یک سال به عهده می‌گیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، عربستان سعودی امروز- شنبه- برای نخستین بار ریاست گروه ۲۰ را به مدت یک سال به عهده می‌گیرد. 

«فیصل بن فرحان»، وزیر خارجه جدید عربستان سعودی روز گذشته- جمعه- برای حضور در نشست گروه ۲۰ وارد  شهر «ناگویا» در ژاپن شد.

دیپلمات‌ها معتقد هستند که گروه ۲۰ احتمالا دست یاری به سمت ریاض دراز کرده تا از مشکلاتش عبور کرده و این کشور را به در هم پیچیدن طومار بسیاری از پرونده‌های پیچیده مانند جنگ یمن و تحریم قطر پیش از میزبانی نخستین نشست سران این گروه در نوامبر ۲۰۲۰ وادار کند.

یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد که طی هفته‌های اخیر آرامش به طور واضح در درگیری‌های یمن برقرار بوده و حملات هوائی عربستان سعودی علیه غیر نظامیان پیشینه خوبی برای میزبانی گروه ۲۰ نبوده و با پیام گشایش ریاض هم‌سو نخواهد بود. 

فیصل امروز- شنبه- ریاست گروه ۲۰ را در شهر ناگویا که محل اجتماع وزرای خارجه این گروه برای انجام مذاکراتشان است، تحویل خواهد گرفت. 

دیپلمات‌ها معتقد هستند که عربستان سعودی در نظر دارد بیش از ۱۰ کنفرانس نشست گروه ۲۰ را طی یک سال درباره گردشگری، کشاورزی،‌ انرژی، محیط زیست و اقتصاد دیجیتال برگزار کند. 

گروه ۲۰ به عنوان ابزاری برای برای مقابله با بحران‌های مالی در دهه نود قرن گذشته با عضویت ۱۹ کشور و نیز اتحادیه اروپا تشکیل شد تا این کنفرانس نمایانگر یک سوم مردم جهان و بیش از ۵۸ درصد تولید جهان باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز