خبرگزاری کار ایران

المیادین گزارش داد: افشای اخباری از توطئه اسرائیل در عراق با مشارکت امارات

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۰۴۱

برخی منابع از درز اخباری مبنی بر توطئه اسرائیل در عراق با مشارکت امارات با هدف تجزیه استان «الانبار» تحت عنوان کنفدراسیون و اسکان آوارگان فلسطینی در این منطقه خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، برخی منابع فاش کردند که اخباری از توطئه اسرائیل با مشارکت امارات به بیرون درز پیدا کرده است که هدف آن مسلح کردن چهار نفر از عشایر استان الانبار برای تشکیل نیرویی به منظور جدائی این استان تحت عنوان کنفدراسیون است تا آن را وارد معامله قرن کرده و به مکانی برای اسکان آوارگان فلسطینی تبدیل شود. 

این منابع تأکید کردند که هدف امارات از حمایت مالی توطئه برای تجزیه استان الانبار اسکان آوارگان فلسطینی در این استان است و اطلاعات موجود در اختیار «عزت الشابندر»، نماینده سابق پارلمان عراق درباره توطئه اسرائیل در عراق احتمالا از قطر دریافت شده است. 

این منابع تأکید کردند که شابندر به انتشار توئیتی مجبور شده است که در آن خبر بازداشت خود را تکذیب کند. همچنین وی پس از تماس نزدیکانش و درخواست آنها از او برای حضور در عراق عذرخواهی و تأکید کرد که این کار برای وی ممکن نیست.

منابع مذکور تأکید کردند که بازداشت شابندر توسط «محمد بن زاید»، ولیعهد أبوظبی یادآور موضوع بازداشت «سعد الحریری»، نخست‌وزیر لبنان توسط آل سعود است. 

به گفته این منابع، دستگاه امنیتی عراق یک گروهک اماراتی متشکل از چند لبنانی را که گروه‌های خرابکاری در تظاهرات اخیر عراق را تأمین مالی می‌کردند، دستگیر کرده است.

یک منبع امنیتی عراق امروز- جمعه- در مصاحبه با خبرگزاری المیادین فاش کرد که کشور امارات عزت شابندر چهره سیاسی مستقل عراقی را پنج روز پیش در فرودگاه دبی دستگیر و به دستور عالی‌ترین مقام امنیتی این کشور وی را ممنوع الخروج کرده است.

به گفته این منبع امنیتی، شابندر نمی‌تواند با هیچ کس تماس بگیرد و آخرین اطلاعات موجود از بازداشت او حکایت می‌کند. 

این منبع احتمال داد که شابندر به دلیل مواضع سیاسی خود بازداشت شده و بازداشت وی بخشی از مداخله کشورهای حوزه خلیج‌فارس در امور عراق است. 

وی در پایان گزارش داد که دستگاه اطلاعات امارات پس از درز اخباری دال بر حقیقت توطئه اسرائیل در عراق با مشارکت أبوظبی، شابندر را در أبوظبی دستگیر و به هتلی در دبی منتقل کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز