خبرگزاری کار ایران

تأکید نتانیاهو بر عدم استعفا پس از اتهامش در پرونده‌­های فساد

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۰۲۹

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد که به‌رغم متهم شدن به رشوه، کلاهبرداری و خیانت در امانت در پروند فساد، استعفا نخواهد داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد که به رغم اتهاماتش در پرونده­‌های فساد، کلاهبرداری و رشوه استعفا نخواهد داد.

وی این پرونده‌­ها را تلاش برای کودتا توصیف کرد.

اتهاماتی که «اویخای ماندلبلیت» دادستان کل اسرائیل علیه نتانیاهو اعلام کرده است، بدترین بحران در مسیر سیاسی برای وی به شمار می‌­رود.

قانون رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را پس از اتهامش ملزم به استعفا نمی­‌کند اما اتهامات مذکور ممکن است رقبای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را که به دنبال حذف وی پس از برگزاری دو بار انتخابات هستند، تحریک کند. انتظار می‌­رود که خبر برگزاری انتخابات سوم طی چند هفته آینده اعلام شود.

ممکن است محکومیت نتانیاهو به مجازات حبس طولانی‌مدت منجر شود اما هر نوع محاکمه‌­ای ممکن است به دلیل بحران سیاسی چند ماه تأخیر افتد و در این اثنا نتانیاهو تلاش کند به مصونیت پارلمانی از محاکمه دست یابد.

وی در نطق تلویزیونی خود گفت: «این اتهامات تلاشی برای کودتا است که بر پایه دروغ و عملیات تحقیق مغرضانه مبتنی است».

وی در ادامه افزود: «من بر اساس قانون و با مسئولیت‌پذیری و اخلاص و اهتمام نسبت به آینده، به رهبری اسرائیل ادامه خواهم داد».

«بنی گانتز»، رقیب چپگرای نتانیاهو در توئیتی نوشت: «هیچ کودتایی در اسرائیل وجود ندارد، این فقط تلاش نتانیاهو برای چسبیدن به قدرت است».

دادستان کل لایحه اتهام را در بیانیه­‌ای تلویزیونی اعلام کرد.

وی گفت: «این روزی سخت و ناراحت‌کننده است اما وظیفه من است که تضمین کنم هیچ کس در اسرائیل فراتر از قانون نیست».

ماندلبلیت، نتانیاهو را به خیانت در امانت، کلاهبرداری در سه پرونده و رشوه در پرونده شرکت مخابراتی «بیزاک» متهم کرده است اما وی مدعی است که آنها درباره حقیقت تحقیق نکرده‌­اند بلکه فقط او را تعقیب کرده‌­اند.

ممکن است اتهامات نتانیاهو به دلیل تهدید آینده سیاسی گروه‌­های اصلی این رژیم به پیچیده شدن روند اعلام طرح صلح آمریکا در خاور میانه با نام معامله قرن منجر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز