خبرگزاری کار ایران

هشدار تونس نسبت به عواقب حمایت آمریکا از شهرک‌‌سازی اسرائیل

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۶۸۲

وزارت خارجه تونس طی بیانیه‌ای نسبت به عواقب «قانونی دانستن» ساخت شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری رود اردن از سوی ایالات متحده آمریکا هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، وزارت خارجه تونس طی بیانیه‌ای با اشاره به اقدام آمریکا مبنی بر قانونی دانستن ساخت شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری اعلام کرد که این تصمیم تنش موجود در منطقه را افزایش خواهد داد.

در این بیانیه همچنین آمده است: «تصمیم مشروعیت بخشیدن به ساخت شهرک‌های یهودی نشین در اراضی تحت اشغال به هر دلیل و علتی، از منظر قانونی بی اعتبار بوده و نقض صریح مبانی حقوق بین المللی است.»

وزارت امور خارجه تونس بر ادامه حمایت قاطعانه از مبارزه به‌حق مردم فلسطین در راستای احقاق حقوق‌شان تاکید کرده و از جامعه بین المللی خواست با اینگونه موضع‌گیری‌ها که مغایر مبانی حقوقی است، مخالفت کند.

بر اساس این گزارش، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا پیش از این اعلام کرد که واشنگتن واحدهای یهودی‌نشین احداث شده توسط اسرائیل در کرانه باختری را «غیرقانونی» نمی‌بیند.

«محمد اشتیه» نخست‌وزیر فلسطین به تصمیم مذکور واکنش نشان داده و گفت که آمریکا با اتخاذ این تصمیم قوانین بین‌المللی را نادیده می‌گیرد.

حدود ۲۵۰ شهرک غیرقانونی در کرانه باختری که سال ۱۹۶۷ توسط اسرائیل اشغال شد، قرار دارد. در این شهرک‌ها بیش از ۴۰۰ هزار یهودی زندگی می‌کنند. طبق مبانی حقوق بین‌المللی تمام شهرک‌های یهودی‌نشین در سرزمین اشغالی فلسطین غیرقانونی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز