خبرگزاری کار ایران

افزایش شمار قربانیان اعتراض‌های اخیر بولیوی به ۲۸ نفر

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۵۰۹

تعداد قربانیان هوادار رئیس‌جمهوری مستعفی بولیوی در درگیری‌ها با پلیس و ارتش به ۲۸ نفر رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، شمار قربانیان هواداران «اوو مورالس» رئیس‌جمهوری مستعفی بولیوی در درگیری با ارتش و پلیس این کشور به ۲۸ نفر رسید.

بر اساس گزارش رسانه‌های داخلی بولیوی، عصر روز گذشته -سه‌شنبه- سه نفر در جریان سرکوب تظاهرات حمایت از رئیس‌جمهوری مستعفی توسط پلیس بولیوی کشته شدند.

این منابع عنوان کردند که هواداران مورالس روز گذشته مقابل کاخ دولت در شهر «ال آلتو» در نزدیکی پایتخت تظاهرات کردند.

مداخله نیروهای امنیتی برای سرکوب تظاهرات سه کشته بر جای گذاشت و بر این اساس تعداد قربانیان این تظاهرات که از سه‌شنبه گذشته علیه اعلام ریاست موقت «جینین آنی‌یز»،‌ معاون دوم رئیس سنای این کشور آغاز شده است، به ۲۸ نفر رسید.

مورالس به دنبال درخواست ارتش از وی برای ترک منصبش به منظور حفظ ثبات کشور در جریان ناآرامی‌های ناشی از پیروزی وی در انتخابات، در تاریخ ۱۱ نوامبر از سمت خود استعفا  داد.

مورالس از سال ۲۰۰۶ میلادی قدرت را در بولیوی به دست گرفته است.

وی سه‌شنبه هفته گذشته پس از دریافت پناهندگی سیاسی از مکزیک به این کشور رفت و مورد استقبال «مارسلو ابرارد» وزیر خارجه مکزیک قرار گرفت.

همین روز آنی‌یز خود را رئیس‌جمهوری موقت کشور تا زمان برگزاری انتخابات زود هنگام طی ۹۰ روز آینده معرفی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز