خبرگزاری کار ایران

صدور حکم حبس علیه ۱۸ متهم به فساد در عربستان سعودی

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۳۱۲

دادستان کل عربستان سعودی امروز- سه شنبه- حکم حبس جمعا ۵۵ سال علیه ۱۸ فرد محکوم به فساد را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) ، دادستان کل این کشور امروز سه‌شنبه اعلام کرد که حکم ۵۵ سال حبس برای ۱۸ فرد محکوم  به فساد که نامشان فاش نشده صادر شده است.

دو نفر از محکومان به ۱۶ سال حبس و دو نفر به پرداخت چهار میلیون ریال معادل (یک میلیون دلار) محکوم شده‌اند.

به گزارش واس،‌ متهمان به موارد بسیاری متهم شده‌اند که مهمترین آنها سوء استفاده از موقعیت شغلی برای تحقق منافع شخصی، فساد مالی و جعل اسناد رسمی است.

دادستانی کل مجموعه‌ای از احکام را علیه محکومان صادر کرده که جمعا به ۵۵ سال می‌رسد. همچنین حکم مجازات مالی بیش از چهار میلیون ریال و مصادره اموال نیز صادر شده است.  

این منبع گزارش داد که در بین محکومان یک مقام اجرائی وجود دارد که مبالغ مالی هنگفت و مزایای مادی را به عنوان رشوه دریافت و از نفوذ شغلی خود برای انجام فساد سوء استفاده کرده که حکم ۱۶ سال حبس و پرداخت جریمه مالی برای وی صادر شده است.

همچنین یک بازرگان نیز به اتهاماتی چون رشوه مستقیم به کارمندان عمومی از طریق شرکت خود و کارکنانش محکوم شده و مجموع احکام صادره علیه وی به ۱۶ سال و پرداخت جریمه مالی می‌رسد.

بر اساس قانون عربستان سعودی این احکام، اولیه بوده و قابل اعتراض است.

معمولا دادگاه‌های عربستان جزئیات زیادی از جلسه‌های خود اعلام نکرده و اسامی متهمان را نیز منتشر نمی‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز