خبرگزاری کار ایران

دبیر کل اتحادیه عرب:

تنها یک کشور تعیین‌کننده قانون بین المللی نیست/ شهرک‌سازی غیرقانونی باقی می‌ماند

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۲۳۷

دبیر کل اتحادیه عرب بیانیه وزیر امور خارجه آمریکا درباره عدم مغایرت شهرک‌سازی اسرائیل با قوانین بین‌المللی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، «احمد أبوالغیط»، دبیر کل اتحادیه عرب طی سخنانی شدید اللحن، بیانیه «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا را که گفته بود کشورش شهرک‌سازی اسرائیل را مغایر قانون بین‌المللی نمی‌داند، به شدت محکوم کرد.

دبیر کل اتحادیه عرب هشدار داد که این تغییر تأسف‌آور در موضع آمریکا باعث افزایش خشونت و توحش نیروهای اشغالگر صهیونیست علیه مردم فلسطین می‌شود و هر نوع احتمال هر چند ضعیف برای تحقق صلح عادلانه و مبتنی بر پایان اشغالگری در آینده نزدیک را از بین می‌برد.

أبوالغیط تأکید کرد که قانون بین‌المللی توسط کل اعضای جامعه جهانی وضع می‌شود نه فقط یک دولت، حال به هر اندازه هم که اهمیت داشته باشد.

وی تأکید کرد که اشغال فلسطین توسط اسرائیل همچنان توسط جهانیان محکوم می‌شود و شهرک‌سازی نیز غیر قانونی و مایه ننگ اخلاقی برای عاملان آن باقی خواهد ماند؛ حال هر که می¬خواهد تلاش کند تا آن را امری خوب جلوه دهد».

أبوالغیط از عدم توجه به یک اصل ثابت در قانون بین الملل و قانون حقوق بشر و به طور دقیق توافق ژنو که انتقال صهیونیست‌ها به سرزمین‌های اشغالی را ممنوع می‌کند، به شدت ابراز نگرانی کرد.

وی تأکید کرد که تغییر موضع آمریکا به آنچه از مشروعیت اخلاقی این کشور باقی مانده ضربه می‌زند و اعتبار این کشور را به عنوان قدرت جهانی که باید به قانون احترام گذارد و آن را اجرا کند، به طور کامل از بین می‌برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز