خبرگزاری کار ایران

تهدید تظاهر کنندگان لبنانی به ممانعت از تشکیل جلسه پارلمان/ استقرار گسترده نیروهای امنیتی در مرکز بیروت

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۱۶۴

نیروهای امنیتی لبنان امروز- سه شنبه- در آستانه نشست پارلمان و تهدید معترضان به جلوگیری از تشکیل آن، به صورت گسترده در مرکز بیروت مستقر شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، نیروهای امنیتی لبنان امروز- سه شنبه- در آستانه برگزاری جلسه پارلمان این کشور به صورت گسترده در مرکز بیروت مستقر شدند. این در حالی است که معترضان وعده داده‌اند مانع تشکیل آن شوند.

معترضان صبح امروز از سراسر لبنان برای تجمع در اطراف پارلمان در میان تدابیر امنیتی شدید وارد بیروت شده‌اند.

معترضان تلاش می‌کنند در اعتراض به جلسه امروز پارلمان برای بررسی قانون بحث‌برانگیز عفو عمومی مانع رسیدن نمایندگان به مقر آن شوند، چرا که به اعتقاد آنها این قانون به انجام جنایت و مصونیت از مجازات تشویق می‌کند.

تظاهر کنندگان معتقد هستند که جلسه‌های پارلمان باید بر موضوع رایزنی‌های لازم برای تعیین نخست وزیر جدید تمرکز کند تا روند تشکیل دولت آینده آغاز شود.

انتظار می‌رود که بانک‌ها برای نخستین بار پس از یک هفته از اعلام اتخاذ اقدام‌های موقتی چون تعیین آخرین سقف هفتگی به ارزش هزار دلار برای برداشت ارز و محدود کردن عملیات حواله به خارج از کشور به هزینه‌های شخصی فوری به منظور جلوگیری از خروج سرمایه بازگشائی شوند.

لبنان پس از گذشت یک ماه از آغاز جنبش اعتراض آمیز در حال حاضر با بحران سیاسی و اقتصادی شدیدی روبروست و همچنان خبری از توافق رهبران این کشور برای تشکیل دولت جدید نیست.

خشم مردم به دلیل مشاهده فساد طولانی مدت بین سیاستمداران حاکم بر لبنان که کشور را به ورطه بدترین بحران اقتصادی از زمان جنگ داخلی سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۰ کشیده‌اند، شعله ور شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز