خبرگزاری کار ایران

توافق روسیه و ترکیه در شمال شرق سوریه/ درگیری‌های شدید ارتش سوریه با تروریست‌ها در محور لاذقیه

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۸۲۲

نیروهای دموکرات سوریه (قسد) توافق ترکیه و روسیه در محور شمال شرق سوریه را تأیید کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از الوطن،‌ نیروهای دموکرات سوریه (قسد) اخبار منتشر شده درباره توافق روسیه و ترکیه برای خروج این نیروها و نیز عقب‌نشینی نیروهای ارتش ترکیه و مزدورانش از شهرک «تل تمر»، وابسته به استان «الحسکه» و خروج از اطراف جاده حلب- حسکه معروف به نام «ام ۴» و تحویل آن به ارتش عربی سوریه و پلیس نظامی روسیه به عنوان نخستین گام برای بسط سیطره ارتش بر این مسیر بین‌المللی را تأیید کرد.

یک مقام فرماندهی قسد که خواست نامش فاش نشود، گفت: «این توافق بین نظامیان روس و ترک پس از مذاکره‌های چندین روزه حاصل شده و ابتکار عمل درباره مناطق استقرار ارتش و نیروهای قسد و ارتش ترکیه از واشنگتن سلب شد».

این منبع در ادامه افزود: «توافق بر خروج تمام گروه‌ها از اطراف تل تمر تصریح می‌کند به گونه‌ای که ارتش ترکیه به سمت مرزهای اداری رأس‌العین عقب‌نشینی کرده و در نزدیکی روستای السوده بین تل‌تمر و رأس العین متمرکز می‌شوند تا بر این اساس دو طرف بزرگراه حلب- حسکه در منطقه تل تمر از تمام گروه‌ها به فاصله سه کیلومتری تخلیه شود و راه برای سیطره ارتش بر مسیر منتهی به حسکه و سپس دیگر نقاط آن از منطقه الطبقه گرفته تا شهر حسکه که محل حضور قسد و نیروهای ترکیه و ارتش سوریه همزمان با هم است، باز شود».

وی گفت: «مفاد این توافق به تدریج از فردا همزمان با توقف درگیری‌ها در اطراف تل تمر اجرا خواهد شد و ارتش ترکیه از روستاهای تحت کنترل خود در شمال تل‌تمر عقب‌نشینی خواهد کرد».

این منبع در ادامه افزود: «نیروهای ترکیه این تصمیم را به اطلاع رؤسای خود رسانده و برای اجرای کامل آن تمایل دارند».

ارتش در جبهه شمال غرب به نقض آتش‌بس توسط گروه تروریستی «جبهة النصرة» و متحدانش در ادلب و تجاوزهای آنها به مناطق امن پاسخ داده و خسارت‌های سنگینی به آنها وارد کرده است.

پایگاه‌های الکترونیک معارض اعلام کردند که محور کبانه در شمال لاذقیه  شاهد درگیری‌های شدید بین نیروهای ارتش و گروه‌های تروریستی همراه با بمباران گسترده جنگنده‌های روسیه بوده است.

با توجه به اصرار ارتش سوریه برای بازپس گیری هر ذره از خاک این کشور، اداره خودگردان کرد با ارسال پیامی به دمشق خواستار  بهبود گفت‌و‌گوها شده و هر نوع نیتی برای تجزیه کشور را تکذیب کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز