خبرگزاری کار ایران

ژنرال ناتو: حوادث امروز عراق تراژدی مطلق است

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۷۲۰

فرماندهی ماموریت ناتو در عراق در پایان مأموریت یک ساله خود تأکید کرد که خشونت‌های صورت گرفته در جریان اعتراض‌ها علیه دولت تراژدی مطلق است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، ژنرال «دنی فورتین»، فرماندهی ماموریت ناتو در عراق که در رأس هیأتی متشکل از مستشاران و مربیان نظامی قرار دارد،‌ گفت: «ناتو به تشویق دولت عراق برای خویشتن داری در حوادث شش هفته گذشته که تراژدی مطلق بود، ادامه می‌دهد .. این موضوع ۲۰ تا ۳۰ سال طول خواهد کشید و ما شاهد تغییر در یک سال نخواهیم بود».

فورتین معتقد است که ارتش عراق پس از نبردهای خونین که با شکست گروه تروریستی داعش به پایان رسید، به نوعی بیماری آتروفی یا تحلیل‌رفتگی مبتلا شده است. وی در عین حال تأکید کرد تلاش‌های صورت گرفته برای بهبود آن با مشکلات فراوانی از جمله موج اعتراض‌ها و افزایش تنش بین آمریکا و ایران مواجه بوده است.

این هیأت مأموریت در عراق که یک سال پیش تأسیس شد، کمک مستشاری و نیز آموزش نظامی به نیروهای عراقی در سه پایگاه نظامی ارائه داده است اما فورتین تأکید کرد که این هیأت اختیار آموزش نیروهای برای مبارزه با تظاهرات و شورش را نداشته است.

ژنرال «جینی کارنان» در پایان ماه نوامبر جانشین فورتین می‌شود و فرماندهی حدود ۵۸۰ نفر از جمله شرکایی از کشورهای خارج از ناتو مانند استرالیا، سوئد و فنلاند را به عهده خواهد گرفت.

نیروهای آمریکایی و دیگر کشورهای اروپایی و ناتو همچنان برای ارائه مشاوره و آموزش به نیروهای امنیتی در عراق مستقر هستند.

عراق برای دومین ماه متوالی شاهد تظاهرات گسترده علیه فساد و بیکاری و ضعف خدمات عمومی است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز