خبرگزاری کار ایران

مذاکرات واشنگتن و سئول درباره میزبانی از سربازان آمریکایی

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۶۹۶

آمریکا و کره‌جنوبی مذاکرات درباره هزینه‌های میزبانی از سربازان ایالات متحده را آغاز کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا و کره‌جنوبی امروز -‌دوشنبه- مذاکرات درباره هزینه میزبانی نیروهای ایالات متحده در این کشور را ادامه دادند. دو طرف تلاش دارند شکاف چهار میلیارد دلاری موجود در این زمینه را در حالی پر کنند که بسیاری از مردم کره‌جنوبی علیه «دستبرد بزرگ» و افزایش خواسته‌های آمریکا دست به تظاهرات زدند. 

درخواست «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، ‌مبنی بر این‌که سئول سهم بیشتری برای میزبانی ۲۸ هزار و ۵۰۰ نیروی این کشور بپردازد، اعتماد کره‌جنوبی به واشنگتن را در زمینه مشارکت امنیتی در معرض آزمایش قرار داده است. 

درخواست پیشین ترامپ مبنی بر پرداخت پنج میلیارد دلار در این زمینه با تعجب بسیار در کره‌جنوبی همراه بود و امروز گروه‌های معترض در اعتراض به «طمع» آمریکایی‌ها «دستبرد بزرگ» آنها به خیابان‌ها آمدند. 

ریاست تیم مذاکره‌کننده کره‌جنوبی را یکی از اعضای ارشد و پیشین نهاد مالی این کشور برعهده دارد که از تجربه بسیاری در زمینه مذاکرات برخوردار است. از سوی دیگر، «جیمز دیهارت» مذاکره‌کننده ارشد آمریکایی،‌ هنگام ورود به سئول گفت که کارهای بسیاری باید صورت گیرد اما ابراز امیدواری کرد که دو طرف بتوانند به نتیجه برسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز