خبرگزاری کار ایران

وزارت مسکن فلسطین اعلام کرد:

۳ میلیون دلار خسارت‌های حمله اخیر اسرائیل به نوار غزه

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۵۱۶

وزارت مسکن فلسطین امروز- یکشنبه- اعلام کرد که خسارت‌های وارد شده به نوار غزه در سطوح مختلف طی حمله اخیر اسرائیل حدود سه میلیون و ۱۰۰ هزار دلار آمریکا برآورد می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «ناجی سرحان» سرپرست وزارت مسکن تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -یکشنبه- در کنفرانسی درباره خسارت‌های وارد شده به نوار غزه در حمله اخیر اسرائیل اعلام کرد که مجموع این  خسارت‌ها سه میلیون و ۱۰۰ هزار دلار برآورد شده است.

سرحان گفت که بهای خسارت‌های وارد شده به بخش مسکن در غزه به حدود دو میلیون دلار می‌رسد.

وی در ادامه افزود:‌ «حدود ۳۰ واحد مسکونی به طور کامل یا جزئی که غیر قابل استفاده باشد، تخریب شده و ۵۰۰ واحد دیگر به صورت جزئی آسیب دیده‌اند.

سرحان درباره خسارت دو بخش کشاورزی و صید  آن را حدود ۵۰۰ هزار دلار و خسارت‌های بخش تجاری را حدود ۱۰۰ هزار دلار اعلام کرد.

وی گفت که شبکه‌های بهداشت و زیرساخت‌ها در نوار غزه خسارتی بالغ بر  ۳۰۰ هزار دلار دیده‌اند.

سرپرست وزارت مسکن فلسطین درباره خسارت بخش حمل و نقل آن را حدود ۱۰۰ هزار دلار بر آورد کرد و گفت که به مؤسسه‌های دولتی از جمله ۱۵ مدرسه و یک پایگاه امنیتی ۱۰۰ هزار دلار خسارت وارد شده است.

وی تأکید کرد که نوار غزه به حدود ۷۰۰ میلیون دلار برای بازسازی نیاز دارد.

سرحان در ادامه افزود: «بخش مسکن غزه به ۲۰۰ میلیون دلار، اصلاح اقتصادی به ۲۵۰ میلیون ، بخش کشاورزی به ۲۰۰ میلیون و بخش زیر ساخت‌ها و شبکه های برق به ۵۰ میلیون دلار نیاز دارد».

وی از دولت خواست که از خانواده‌های خسارت‌دیده از حمله اخیر حمایت‌های لازم را صورت دهد.

حمله اخیر اسرائیل به نوار غزه ۳۴ شهید و بیش از ۱۰۰ مجروح برجای گذاشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز