خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه لبنان:

طرح سازمان ملل، اسرائیل را به پرداخت غرامت ملزم می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۰۲۸

وزارت خارجه لبنان با انتشار بیانیه‌ای از تصویب طرح پرداخت غرامت ۸۵۶ میلیون دلاری تل آویو به بیروت در کمیته دوم سازمان ملل خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از المنار، وزارت خارجه لبان روز گذشته -جمعه- با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که کمیته دوم وابسته به سازمان ملل در تاریخ ۱۴ نوامبر ۲۰۱۹ میلادی به تصمیمی که بر اساس آن رژیم صهیونیستی باید به دلیل ایجاد یک لکه نفتی در سواحل لبنان در جنگ ۳۳ روزه جولای ۲۰۰۶ میلادی مبلغ ۸۵۶ میلیون دلار به بیروت بپردازد، تصویب کرد. این طرح را فلسطین به عنوان رئیس گروه ۷۷ به همراه چین ارائه کرده است. 

در ادامه این بیانیه آمده است: «مجمع عمومی سازمان ملل این طرح را با اکثریت ۱۵۸ رأی تصویب کرد و بیشتر کشورهای گروه ۷۷ و چین و کشورهای اتحادیه اروپا به این طرح رأی دادند. همچنین ۹ کشور مخالف این طرح بوده و ۶ کشور به آن رأی ممتنع داده‌اند».

بیانیه مذکور اعلام کرده است که کمیته دوم این طرح را به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه می‌دهد تا اواخرماه دسامبر برای آن رأی‌گیری کند.

در این بیانیه تأکید شده است که غرامت‌ها به میزان ۸۵۶ میلیون دلار برآورد شده است تا لبنان حق سود انباشته شده پس از این تاریخ را دریافت کند.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز