خبرگزاری کار ایران

تاکید آیت‌الله سیستانی بر تسریع روند تصویب قانون جدید انتخاباتی در عراق

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۸۱۰

نماینده مرجع شیعیان عراق بر لزوم تسریع در تصویب یک قانون عادلانه و بی‌طرف برای انتخابات عراق تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «احمد الصافی» نماینده آیت‌الله «سید علی سیستانی» مرجعیت عالی شیعیان عراق امروز در خطبه نماز جمعه، بیانیه آیت‌الله سیستانی را قرائت کرده و گفت: «هر چه سریع‌تر قانون عادلانه‌ای برای انتخابات تصویب شود که اعتماد شهروندان به انتخابات را مجددا جلب کند و جانب احزاب و جریان‌های سیاسی را نگیرد و یک فرصت واقعی برای تغییر نیروها را فراهم کند».

وی افزود: «شما باید درک کنید که عراق بعد از اعتراض‌های اخیر مانند عراق پیش از اعتراضات نخواهد بود. هیچ چیزی از خواسته‌های معترضان تاکنون تحقق نیافته و اگر مقام‌ها معتقدند که با تعویق و تعلل از اصلاحات واقعی خودداری می‌کنند، متوهم هستند».

الصافی همچنین گفت که ما نسبت به دخالت کشورهای خارجی در امور عراق که می‌خواهند کشور را به عرصه درگیری و حل و فصل رقابت کشورهای ابرقدرت و منطقه‌ای تبدیل کنند، هشدار می‌دهیم.

بر اساس این گزارش، موج دوم تظاهرات ضد دولتی در مناطق مختلف عراق از ۲۵ اکتبر آغاز شده و همچنان ادامه دارد. عراقی‌ها از یکم اکتبر گذشته نیز به مدت یک هفته در اعتراض به فساد، بیکاری و کمبود خدمات عمومی در بغداد و شهرهای جنوبی این کشور تظاهرات کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز