خبرگزاری کار ایران

نماینده سوریه در سازمان ملل:

تروریست‌ها از غیرنظامیان ادلب به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۷۲۸

نماینده سوریه در سازمان ملل گفت: برخی اعضای شورای امنیت اشغالگری آمریکا و چنگ انداختن آن بر نفت سوریه را نادیده می گیرند. ما شاهد اشغالگری ترکیه و تغییر بافت جمعیتی در برخی مناطق مرزی سوریه با ترکیه از سوی آنکارا هستیم و تروریست‌ها در ادلب مورد حمایت علنی قرار دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت که گروه‌های تروریستی ادلب را در سیطره خود دارند و از غیرنظامیان در آنجا به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند. وظیفه دولت سوریه است که آنها را از چنگال این گروه‌های تروریستی نجات دهد و باید از تلاش‌های سوریه در زمینه مبارزه با تروریسم حمایت شود.

وی در جریان نشست شورای امنیت درباره اوضاع خاورمیانه به نفاق برخی اعضای شورای امنیت در زمینه مبارزه با تروریست‌ها و مانور آنها روی کشتن «ابوبکر البغدادی» سرکرده سابق داعش اشاره و تاکید کرد که همه کشورهایی که در شورای امنیت و خارج آن هستند، باید حاکمیت سوریه و وحدت و تمامیت ارضی آن را به استناد مبادی قانون بین‌المللی و منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت درباره سوریه محترم بشمارند.

الجعفری افزود: «شورای امنیت باید به مسئولیت خود در پایان دادن به حضور غیرقانونی نیروهای خارجی در اراضی سوریه و وادار کردن کشورهایی که اقدام به حمایت از تروریسم و غارت ثروت‌های ملت سوریه از جمله نفت می‌کنند، عمل کند».

وی بر ضرورت رفع محدودیت‌های اعمال شده یکجانبه علیه ملت سوریه که نمایانگر تروریسم اقتصادی و مجازات جمعی است، تاکید و بیان کرد: «این تحریم‌ها کودکان سوریه را از شیر، غذا و دارو محروم کرده است و مانع از رفع نیازهای بیماران خاص می شود».

الجعفری گفت: «تلاش‌های دولت سوریه و نهادهای آن مانند هلال احمر سوریه عامل اساسی در بهبود اوضاع انسانی با وجود چالش‌هایی که با آن روبه‌رو است، محسوب می شود. جهان باید با سوریه به عنوان شریک اساسی در موضوع انسانی و توسعه به دور از هر گونه دیکته یا باج خواهی همکاری کند زیرا اعمال دیکته و تلاش‌های باج خواهانه مانع روند بازسازی و بازگشت آوارگان می‌شود. باید از تطهیر گروه‌های تروریستی مانند کلاه سفیدها پرهیز شود».

نماینده سوریه  در سازمان ملل در ادامه اعلام کرد که ترکیه به حمایت از تروریسم و اشغال اراضی سوریه و باج خواهی وتهدید مداوم اروپا و جهان ادامه می‌دهد.

وی افزود: «برخی اعضای شورای امنیت اشغالگری آمریکا و چنگ انداختن آن بر نفت سوریه را نادیده می‌گیرند. ما شاهد اشغالگری ترکیه و تغییر بافت جمعیتی در برخی مناطق مرزی سوریه با ترکیه از سوی آنکارا هستیم و تروریست‌ها در ادلب مورد حمایت علنی قرار دارند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز