خبرگزاری کار ایران

آغاز عملیات نظامی ارتش سوریه در ادلب و تسلط بر مناطق جدید

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۴۴۲

یگان‌های ارتش سوریه، عملیات نظامی در محور جنوب شرقی استان ادلب، آخرین پایگاه‌های گروه تروریستی «جبهة النصرة» و متحدانش در شمال غرب سوریه را آغاز کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یگان‌های ارتش سوریه پس از نیمه شب گذشته  پیشروی به سمت محور جنوب شرقی استان ادلب را پس از یک مقدمه توپخانه‌ای و هوایی گسترده آغاز کردند. 

یک منبع میدانی گفت: «یگان‌های ارتش توانستند کنترل شهرک لوبیده در شمال شهر ابودالی در حومه جنوب شرقی ادلب را به دست گیرند».

این منبع در ادامه افزود که جنگنده‌های مشترک سوری- روس حمله به سمت نقاط پشتیبانی عقب و خطوط امداد عناصر مسلح در منطقه را ادامه می‌دهند.

وی تأکید کرد که هدف این عملیات نظامی، پاسخ به تشدید تنش و بمباران مستمر گروه‌های مسلح در شهرهای آزاد شده و گسترش سیطره ارتش سوریه بر محور جنوبی ادلب است. 

«بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه پیش از این گفته بود که آزاد سازی ادلب با عملیات نظامی به زمان زیادی نیاز نخواهد داشت اما برنامه مقام‌ها این است که ابتدا به غیر نظامیان فرصت دهند از منطقه خارج شوند.

اسد تأکید کرده بود که اهداف موردنظر برای بمباران هوایی با مشارکت جنگنده‌های روسیه، مواضع تروریست‌ها است. 

بر اساس این گزارش، ارتش سوریه با انجام عملیات در ماه آگوست توانست مناطق مهمی در شمال استان حماه و جنوب ادلب را که از سال ۲۰۱۴ تحت کنترل تروریست‌ها بودند، آزاد کند. 

آزاد سازی شهر استراتژیک «خان شیخون» مرحله مهمی برای رسیدن به جاده سریع السیر بین المللی دمشق- حلب است.   

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز