خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به اظهارات نتانیاهو صورت گرفت؛

نمایندگان عرب، کنست را ترک کردند

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۲۱۵

نمایندگان عرب کنست در اعتراض به اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره ترور فرمانده جنبش جهاد اسلامی، پارلمان را ترک کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «احمد الطیبی»، نماینده عرب کنست جلسه‌ای را که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به صورت ناگهانی و غیر منتظره برای دفاع از تصمیم خود در ترور «بها ابوالعطا»، فرمانده جنبش جهاد اسلامی و حملات به نوار غزه پس از این واقعه حاضر شد، ترک کرد. 

الطیب، پیش از آنکه رئیس به اخراج وی از سالن به همراه عناصر امنیتی پارلمان دستور دهد، به اظهارات نتانیاهو که طی آن نمایندگان عرب را به زعم خود به تروریسم متهم کرد، اعتراض کرد.

الطیبی و تعدادی از نمایندگان عرب اظهارات نتانیاهو را که تلاش کرد از بحران سیاسی به وجود آمده به دنبال عملیات ترور فرا فکنی کند، تحریم کردند. 

نتانیاهو مدعی شد جنبش جهاد اسلامی مسئول موج جدید حملات اسرائیل از روز سه‌شنبه است. 

نمایندگان عرب پیش از ترک سالن در اعتراض به اظهارات نتانیاهو  با صدای بلند به او پاسخ دادند. 

 «ولید طه»، نماینده عرب در پاسخ به اظهارات نتانیاهو گفت: «تحریک علیه نمایندگان عرب کنست بس است! تو همیشه به دنبال آن هستی که علیه جامعه عرب تحریک کنی! شایسته یک نخست‌وزیر نیست که علیه نمایندگان عرب به این صورت ناپسند تحریک کند». 

ترور أبوالعطا فرمانده حماس در نوار غزه تنش شدیدی را ایجاد کرده که همچنان ادامه دارد، به گونه‌ای که شاخه نظامی گردان‌های قدس وابسته به حماس، سرزمین‌های اشغالی را مورد اهداف موشکی قرار داده‌اند و اسرائیل نیز به صورت پی در پی به مواضع حماس حمله می‌کند. 

فهرست عربی ۱۳ عضو در کنست اسرائیل دارد که از ۱۲۰ کرسی تشکیل شده است.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز