خبرگزاری کار ایران

دعوت «سعد الحریری» از مردم برای حفظ صلح‌آمیز بودن اعتراض‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۰۲۱

نخست وزیر موقت لبنان صبح امروز- چهارشنبه- مردم لبنان را به حفظ صلح‌آمیز بودن اعتراض‌ها و جلوگیری از سوء استفاده دشمنان دعوت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از المنار، دفتر «سعد الحریری»، نخست‌وزیر لبنان صبح امروز- چهارشنبه- با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که وی مردم این کشور را به حفظ صلح‌آمیز بودن تظاهرات و عدم ایجاد فرصت برای سوء استفاده از اوضاع جاری دعوت کرده است. 

الحریری تأکید کرد که در پی تحولات امنیتی کشور با فرمانده ارتش و فرماندهی امنیت داخلی به منظور پیگیری حوادث و تحرکات مردمی در پایتخت و سایر مناطق لبنان تماس گرفته است. 

وی اعلام کرد که در این دو تماس، بر لزوم اتخاذ تمام تدابیر لازم برای حمایت از شهروندان و تأمین امنیت تظاهر کنندگان تأکید کرده است. 

سعد الحریری همچنین با «ولید جنبلاط»، رئیس حزب سوسیال پیشرو تماس گرفته و مرگ «علاء ابو الفخر» عضو شورای شهر در «الشوفیات» را که در جریان تظاهرات‌های مردمی در منطقه «خلده» کشته شد، تسلیت گفت.

وی همچنین گفت که جنبلاط در این گفت‌وگو بر مسئولیت ملی تأکید و به حفظ آرامش و اجتناب از ورود به آشوب و هرج و مرج دعوت کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است که نخست‌وزیر موقت، تمامی هم‌وطنان را به حفظ صلح‌آمیز بودن اعتراض‌ها و عدم اجازه به فرصت‌طلبان دعوت کرده و نسبت به مسئولیت همگان، حکومت،‌ رهبران، مؤسسسه‌های نظامی و امنیتی و تحرکات مردمی برای حمایت از کشور و همبستگی در مقابله با چالش‌ها هشدار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز