خبرگزاری کار ایران

یادداشت رئیس دایره اطلاع‌رسانی حماس برای ایلنا:

عرفات، نماد جهانی مسأله فلسطین است/ توطئه رژیم اشغالگر، ترور بنیانگذار جنبش فتح را رقم زد

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۳۵۵

رئیس دایره اطلاع رسانی جنبش حماس در سالگرد درگذشت بنیانگذار جنبش فتح تأکید کرد که رد پای توطئه دشمن اسرائیلی و حامیان مزدور وی در مرگ این رهبر فلسطینی مشهود است.

«محمد یاسر عبدالرحمان عبدالرئوف الحسینی» معروف به «یاسر عرفات» در ماه آگوست سال ۱۹۲۹ در قاهره متولد شد و نوامبر ۲۰۰۴ درگذشت.

عرفات یکی از شخصیت‌های سیاسی معاصر در تاریخ مسأله فلسطین است که در زمان تصدی ریاست سازمان آزادی‌بخش فلسطین، نقطه کانونی قدرت بود و بالاترین حد قدرت اجرایی را داشت.

وقایعی تاریخی مانند امضای قرارداد «اسلو» (پیمان صلح فلسطین و اسرائیل) با نام او گره خورده و نامش تداعی‌گر بسیاری از وقایع تاریخ فلسطین است.

عرفات در تاریخ سوم نوامبر به کما رفت. برخی می‌گفتند که وی دچار مغز مرگی شده اما پزشک اردنی عرفات و مسئولان فلسطینی این موضوع را انکار کردند. عرفات در سن ۷۵ سالگی درگذشت و دلیل اصلی بیماری و مرگ او هنوز مشخص نیست. آزمایش‌هایی که توسط موسسه فیزیک دانشگاه لوزان در سوئیس درخصوص دلیل مرگ او انجام شده، سم «پلونیوم» در وسایل شخصی متعلق به یاسر عرفات را شناسایی کرده است.

به همین مناسبت و در سالگرد درگذشت بنیانگذار جنبش فتح، «رأفت مره»، رئیس دایره اطلاع‌رسانی جنبش حماس طی یادداشتی اختصاص برای ایلنا نوشت: «یاسر عرفات»، رئیس جنبش فتح و رئیس سازمان آزادی‌بخش فلسطین بود. او جنبش فتح را به همراه تعدادی از برادرانش در بین رهبران فلسطینی گروه‌های مقاومت تأسیس کرد و به رمزی جهانی تبدیل شد، چرا که او نمایانگر و انعکاس مسأله فلسطین است. 

وی ادامه داد: در سالگرد درگذشت برادرمان، عرفات تأکید می‌کنیم این دشمن صهیونیست بود که وی را ترور کرده و به کمک اطرافیانش تلاش کرد از وجودش خلاص شود. 

مره افزود: ما از سازمان آزادی بخش فلسطین می‌خواهیم که پرونده تحقیقات را روشن کرده و حقیقت را برای مردم فلسطین و کل جهانیان آشکار کند. 

وی تصریح کرد: هیچ تردیدی وجود ندارد که برخی با رژیم اشغالگر تبانی و همدستی کرده و بر این جنایت سرپوش می‌گذارند، چرا که کتمان حقیقت به نفع آنها و در راستای مصالح آنهاست و بنابراین باید گفت که مسئولیت آن بر عهده تشکیلات خودگردان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز