خبرگزاری کار ایران

دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت روز شهید:

عزت و اقتدار امروز مقاومت، مرهون خون شهداست/ تهدید انصار الله علیه اسرائیل هیمنه استکبار جهانی را در هم شکست

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۲۵۵

دبیر کل حزب الله لبنان امروز- دوشنبه- در مراسم یادبود روز شهید با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت، عزت و اقتدار امروز مردم لبنان را مرهون خون شهدا دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از المنار، «حسن نصر الله» دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم یادبود روز شهید تأکید کرد که عملیات شهادت طلبانه «احمد قصیر»، مهم‌ترین حادثه در تاریخ جنگ عربی- اسرائیلی است.

وی گفت:‌ «در روز شهید به یاد می‌آوریم که آریل شارون، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی چگونه شکست خفت‌بار ارتش این رژیم مقابل عملیات شهادت طلبانه احمد قصیر را پذیرفت».  

دبیر کل حزب الله لبنان تأکید کرد: «شهدا پیروزی‌های فراوانی را تقدیم ما کردند و یاد شهدا برای ما یادآور آزادی سرزمین و اسرا است».

وی تأکید کرد که دشمنان همواره در درک حرکات مقاومت اشتباه می‌کنند، چرا که انها گمان می‌کنند مجاهدان ما گروهی مزدور هستند  اما آنها حقیقت این نسل‌ها را از زمان صدر اسلام و پیامبر درک نکرده و نمی‌کنند که هر کس خواهان تقرب به خداوند است، این صفات در او تجلی می‌یابد. این شهدا دراه خداوند و در مسیر دفاع از آزادی و وطن و شرافت و انسانیت می‌کشند و کشته می‌شوند».

نصر الله گفت: «مقاومتی که به این شهدا منتسب است، در اوج عزت و اقتدار است و عزت امروز ما مرهون خون شهداست».

وی تأکید کرد که اهمیت بیانیه انصار الله درباره پاسخ به هر نوع تجاوز اسرائیل در این است که از سوی فرمانده‌ای صادر شده که پنج سال است با بزرگترین قدرت‌های جهان مبارزه می‌کند». 

نصرالله در این مراسم گفت: «دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با ارتش این کشور مانند مزدوران رفتار می‌کند».

نصرالله افزود: شهیدان ما را وارد زمان پیروزی ها و دستاوردها کردند و ما از آنها تشکر می کنیم، عزت و بزرگی و جایگاه بلند ما امروز در واقع به برکت و لطف شهدا و خانواده های آنهاست

وی خاطرنشان کرد: مقاومت امروز در اوج قدرت خود است. تهدیدات آقای حوثی مبنی بر هدف قرار دادن رژیم اشغالگر تهدیدی مهم و واقعی است. دشمن صهیونیستی به خوبی می داند که در منطقه نیروهای راهبردی جدید وجود دارد، احتمال راه اندازی جنگی علیه ایران بسیار بعید است، ایران ایستادگی کرد و سختی های تحریم ها را پشت سر گذاشت.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: نوعی اجماع ملی درخصوص مبارزه با فساد در لبنان وجود دارد، مبارزه با فساد در لبنان به زمان نیاز دارد و تلاش، هرگونه تلاش برای مبارزه با فساد منوط به تصمیمات شورای عالی قضایی است، لبنان در مبارزه با فساد به شجاعت دستگاه قضایی نیاز دارد.

وی افزود: واشنگتن شرکت‌های چینی را از فعالیت در لبنان بازمی دارد. یکی از علل خشم امریکا علیه نخست وزیر عراق رفتن وی به چین و امضای قراردادها ومعامله هایی با چین است

دبیرکل حزب الله لبنان یادآور شد: شرکت های ایرانی برای کار و سرمایه‌گذاری در لبنان آماده هستند اما واشنگتن مانع تراشی می‌کند، آمریکا شرکت‌های برخی کشورهای عربی را تهدید کرد اگر در بازسازی سوریه مشارکت کنند، تحریم‌هایی علیه آنها اعمال خواهد کرد.

نصرالله بر فعالسازی بخش کشاورزی و صنعتی در لبنان تاکید کرد و گفت: نمی‌توان با وام گرفتن بیشتر، بخش اقتصاد را احیا کرد، آمریکا به دنبال کوتاه کردن دست مقاومت در لبنان است. نصرالله درباره کشاندن لبنان به جنگ داخلی و ایجاد خلا و آشوب هشدار داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز