خبرگزاری کار ایران

نماینده سازمان ملل پس از دیدار با آیت الله‌سیستانی:

مرجعیت نگران جدی نبودن قدرت‌های سیاسی برای انجام اصلاحات است

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۱۸۴

نماینده سازمان ملل در امور عراق امروز -دوشنبه- پس از دیدار با مرجع دینی این کشور از نگرانی مرجعیت نسبت به عدم جدی بودن احزاب سیاسی برای انجام اصلاحات خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، «جانین هنس پلاسخارت»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور عراق امروز -دوشنبه- در کنفرانسی مطبوعاتی در نجف  پس از دیدار با آیت‌الله «سیدعلی سیستانی»، مرجع عالی قدر دینی در این کشور گفت: «توصیه هایی را به دولت عراق ارائه کردیم و اکنون زمان آن رسیده که دولت چیزی را به مردم ارائه کند».

پلاسخارت تأکید کرد که همه باید به حاکمیت عراق احترام گذارند و ما نیز به آن احترام می‌گذاریم.

وی در ادامه افزود: «عراق نباید صحنه تسویه حساب‌های سیاسی باشد، چرا که اخباری از تمام طرف‌ها به ما می‌رسد».

نماینده سازمان ملل در امور عراق از دولت خواست در این موضوع که گاز اشک‌آور از کجا آمده است، تحقیق کند.

وی درباره دیدار با آیت الله سیستانی تأکید کرد که مرجعیت نسبت به عدم جدی بودن قدرت‌ها و احزاب سیاسی برای انجام اصلاحات ابراز نگرانی و تأکید کرده است که تظاهر کنندگان فقط در صورت انجام اصلاحات کوتاه می‌آیند.

پلاسخارت در ادامه گفت: «اگر قدرت‌های سیاسی و ریاستی توانمند نبوده و به دنبال انجام اصلاحات نباشند، باید راه دیگری را انتخاب کرد».

وی تأکید کرد که مرجعیت بر لزوم عدم توسل به خشونت علیه تظاهر کنندگان صلح طلب و نیز توقف فوری موج بازداشت‌ها و لزوم انجام اصلاحات تأکید کرده است».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز