خبرگزاری کار ایران

دیدار ولیعهد ابوظبی با رئیس اقلیم کردستان عراق

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۰۷۴

ولیعهد أبوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات از رئیس اقلیم کردستان عراق استقبال و بر تمایل شدید به تقویت روابط دو جانبه تأکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رسمی امارات، «محمد بن زاید آل نهیان»، ولیعهد أبوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات از «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق استقبال کرد.

دو طرف در این دیدار فرصت­‌های موجود برای گسترش روابط و همکاری بین کشور امارات و عراق به طور کل و اقیم کردستان به طور خاص در بسیاری از زمینه­‌ها به ویژه اقتصادی و سرمایه‌گذاری و توسعه و انسانی را بررسی کردند.

همچنین در این دیدار دو طرف درباره تحولات اخیر منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

بن زاید تأکید کرد که امارات اشتیاق شدیدی به تقویت روابط برادرانه با جمهوری عراق دارد.

بارزانی نیز با ابراز خرسندی از این سفر، از روابط متمایز دو جانبه و حمایت­‌های امارات از اقلیم کردستان عراق در زمینه‌­های مختلف به ویژه در کمک به مقابله با چالش­‌های آوارگان و پناهندگان که در برخی مناطق اقلیم حضور دارند، تقدیر کرد.

در این دیدار «طحنون بن زاید آل نهیان» مشاور امینت ملی، «انور بن محمد قرقاش»، وزیر مشاور در امور خارجه، «علی بن حماد»، معاون دبیر کل شورای عالی امنیت ملی و «محمد مبارک المزروعی»، وکیل دفتر ولیعهد ابوظبی حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز