خبرگزاری کار ایران

بشار اسد:

توقیف نفت‌کش ایرانی توسط بریتانیا راهزنی دریایی بود/ ادعای واشنگتن درباره مبارزه با تروریسم، کذب محض است

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۹۶۱

رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه با خبرگزاری «راشا تودی» تأکید کرد که دولت سوریه هرگز از سلاح شیمیائی استفاده نکرده و توقیف نفتکش ایرانی توسط بریتانیا راهزنی دریائی بوده است.

به گزارش ایلنا، «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه با خبرگزاری «راشا تودی» گفت: «ارتش سوریه هرگز از سلاح شیمیایی استفاده نکرده است. آنها مدام تأکید کردند که ما از سلاح شیمیائی استفاده کردیم، هر کس چنین ادعایی می‌کند باید آن را با سند و دلیل اثبات کند، آنها یک نمایش ساختگی ارائه کردند، اما من باید بگویم که ما در جنگ همیشه برتر و در حال پیشروی بودیم حال آنکه در صورت پیشروی نیازی به استفاده از این سلاح‌ها نیست».

اسد تأکید کرد که روایت‌های گمراه‌کننده بسیاری در غرب وجود دارد که هدف آن نشان دادن مشارکت ارتش سوریه در کشتار غیر نظامیان است. طبیعتا هیچ جنگی خوب نیست اما اینکه این ادعا شود ارتش سوریه غیر نظامیان را کشته کذب محض است، چرا که هدف از این جنگ، کسب رضایت مردم این کشور بوده است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره شکنجه «حمزه الخطیب» کودک گفت: «نه، نه، هرگز این درست نیست، ما هرگز چنین کاری نکردیم،‌ اوکشته شد، شکنجه نشد، همه از حقیقت آن با خبر هستند، اما اینکه چگونه و با گلوله چه کسی کشته شد، مشخص نیست». 

رئیس جمهوری سوریه گفت: «اکثریت ملت سوریه از ما حمایت کردند، ما هر اطلاعاتی را که بخواهیم در اختیار داریم و نیازی به ابزار شکنجه برای کسب این اطلاعات نداریم». 

وی تأکید کرد که تعرض به نفت‌کش ایرانی توسط بریتانیا راهزنی دریائی بوده و احتمالا این دزدی دریایی به نوعی تلاش بریتانیا برای تحریک مردم ایران بوده است و به تبع به دنبال ضربه زدن و زیان رساندن به مردم سوریه بوده‌اند تا بهای حمایت از دولتشان را بپردازند.

بشار اسد گفت: «مشکل ما با آمریکا این است که این کشور وارد جنگ بقا برای خود شده است چرا که هیمنه خود را از دست داده است آنها با سوریه و ایران و تمام کسانی که به آنها نه بگویند، می‌جنگند،‌ آنها خود به حمایت از القاعده اعتراف کردند». 

وی تأکید کرد که «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش در زندان «ابوغریب» حبس بود، اما آمریکائی‌ها خود، او را آزاد کردند. آیا کسی باور می‌کند بدون اینکه به البغدادی مأموریتی داده باشند، وی را آزاد کرده باشند؟ شاید او کشته شده باشد اما نه بر اساس روایت ساختگی اخیر آمریکا، ما این قصه بافی را باور نمی‌کنیم، چنانکه آنها خود، «صدام»، دیکتاتور سابق عراق را روی کار آوردند و پس از انقضای تاریخ مصرف او اعدامش کردند. آمریکا دروغ می‌گوید که علیه تروریسم مبارزه می‌کند، بلکه باید گفت که از تروریست‌ها حمایت می‌کند». 

بشار اسد درباره «نیروهای دموکرات سوریه» و حمایت مالی آنها توسط آمریکا و سیا گفت: «باید بگویم که نیروهای دموکرات فقط کُرد نیستند بلکه قسد از کُرد و عرب تشکیل شده است. اکثریت کُردها با دولت مخالف هستند اما تعدادی از آنها نیز از دولت حمایت می‌کنند اما من باید بگویم که بیشتر نیروهای قسد عوامل آمریکا هستند، البته نمی‌گویم همه آنها چرا که من برخی را نمی‌شناسم». 

وی درباره موضع «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه درباره قسد گفت: «وی آنها را به دو دوسته خوب و بد تقسیم می‌کند و بر اساس دسته بندی‌های خود به آنها حمله می‌کند. بنابراین، این جنگ غیر قانونی است و اردوغان متجاوز است. ما با مردم ترکیه دشمن نیستیم با ترک‌ها دوست هستیم اما اردوغان دشمن سیاسی است».

رئیس جمهوری سوریه گفت: «اتحادیه اروپا رویکردی دو جانبه در قبال اردوغان دارد؛ از او متنفر است،‌ چرا که یک فرد افراط‌گرا است و از وی می‌ترسند چرا که احتمال دارد تروریست‌ها را به کشورهایشان بفرستند. اگرچه فرستادن تروریست‌ها به اروپا خطرناک است، اما خطرناکتر، حضور تروریسم در سوریه است».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز