خبرگزاری کار ایران

احتمال اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ترکیه

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۸۸۴

مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا از احتمال اعمال تحریم‌های جدید علیه ترکیه خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که ترکیه با تهدید تحریم‌های کنگره ایالات متحده به علت خرید سامانه‌های دفاع هوایی روسیه اس-۴۰۰ روبه‌رو است و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا نیز در سفر هفته آینده «رجب طیب اردوغان» همتای ترک خود به واشنگتن این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهد.

اوبراین در مصاحبه با سی‌بی‌اس اظهار داشت: «ما از این کار بسیار ناراضی هستیم».

وی ادامه داد: «اگر ترکیه از موضوع خرید اس-۴۰۰ خارج نشود، احتمالاً این تحریم‌ها مطابق قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها و با حمایت قاطع هر دو کشور در کنگره تصویب می‌شود و ترکیه عواقب این تحریم‌ها را احساس خواهد کرد. ما به روشنی به اردوغان گفتیم که خرید اس-۴۰۰ برای ناتو جایگاهی ندارد. این موضوع را ترامپ هنگام ورود رئیس‌جمهوری ترکیه به واشنگتن بسیار واضح به وی اعلام خواهد کرد».

پیش از این ایالات متحده آمریکا، ترکیه را از برنامه تولید هواپیماهای اف-۳۵ خود خارج کرده و تهدید کرده بود که تحریم‌های بیشتری را برای خرید سیستم‌های ضد موشکی روسی علیه این کشور وارد خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز