خبرگزاری کار ایران

طرح جنبش انصار الله برای توقف جنگ با عربستان

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۰۹۲

منابع ویژه ریاض گزارش دادند که هیأت جنبش انصار الله شروط خود برای توقف جنگ با عربستان را ارائه داد.

 به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری اخبار الیوم، منابع ویژه ریاض گزارش دادند که هیأت جنبش انصارالله طرح ابتکاری برای توقف جنگ بین این جنبش با سعودی‌ها را ارائه داد.

این منابع توضیح دادند که هیأت انصارالله به ریاست «علی الکحلانی» و «حسین العزی» اوایل هفته گذشته به عربستان رفتند و چهارشنبه نیز این کشور را از طریق یک گذرگاه مرزی ترک کردند. آنها در این سفر طرح ابتکار صلح جنبش با ریاض را ارائه کردند. 

بر اساس گزارش این منابع، برجسته‌ترین نکات این طرح، عقب‌نشینی نیروهای انصارالله از مرزهای عربستان به فاصله ۳۰ کیلومتر تا عمق اراضی یمن و همچنین ارائه تعهد و تضمین به ریاض برای عدم تجاوز به عربستان با نظارت بین‌اللملی است.

در مقابل نیز عربستان، جنگ علیه یمن و حمایت از ارتش ملی را متوقف کند. همچنین ریاض باید هزینه‌های بازسازی زیربناهای تخریب شده بر اثر جنگ را بپردازد. 

این منابع در ادامه افزودند که طرف سعودی پذیرفته است که ابتکار ارائه شده از سوی انصار الله را که جزئیات آن طی روزهای آینده منتشر خواهد شد، بررسی کند.

ابتکار جنبش انصار الله درست همزمان با اعمال فشارهای آمریکا و بریتانیا بر عربستان برای گفت‌وگوی مستقیم با این جنبش به منظور امضای توافق صلح برای پایان دادن به جنگ یمن مطرح شده است. 

این تحولات نیز همزمان با موفقیت عربستان برای نظارت بر توافق ریاض بین دولت مستعفی و شورای انتقالی جنوبی مورد حمایت امارات صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز