خبرگزاری کار ایران

دیدار پادشاه بحرین با رئیس‌جمهوری مصر با محوریت تحولات منطقه

asdasd
کد خبر : ۸۳۱۶۳۷

رئیس جمهوری مصر روز گذشته- پنج شنبه- بر موضع ثابت کشورش در قبال امنیت منطقه خلیج‌فارس به عنوان بخش جدائی‌ناپذیر امنیت ملی مصر تأکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «بسام راضی» سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که«عبدالفتاح السیی» رئیس‌جمهوری این کشور روز گذشته- پنج شنبه- با «حمد بن عیسی آل خلیفه»، پادشاه بحرین دیدار کرد و دو طرف درباره تحولات اوضاع منطقه بحث و تبادل نظر کردند. 

در این بیانیه آمده است که السیسی در این دیدار بر موضع ثابت کشورش در قبال امنیت منطقه خلیج‌فارس به عنوان بخش جدائی‌ناپذیر امنیت ملی مصر تأکید کرده است.  

راضی گفت که در این دیدار برخی از بحران‌های موجود در کشورهای عربی و نیر تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم و اندیشه افراط‌گرائی و مقابله با دخالت‌های خارجی و توافق برای حمایت از تلاش‌ها در راستای دستیابی به راهکارهای سیاسی بحران‌های منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. 

وی توضیح داد که دو طرف از توافق‌های دولت یمن و شورای انتقالی جنوبی با نظارت «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه و «محمد بن سلمان»، ولیهد عربستان و نیز حمایت دولت امارات و ولیعهد أبوظبی تقدیر و تشکر کرده و این توافق را گامی محوری در مسیر حل بحران یمن برشمردند. 

پادشاه بحرین نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از روابط تنگاتنگ بین دو کشور برادر بر تمایل شدید کشورش برای ادامه گسترش و تقویت راهکارهای همکاری دو جانبه در زمینه‌های مختلف که منافع مشترک دو ملت را تأمین می‌کند، تأکید کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز