خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون مالی پارلمان عراق:

لایحه بودجه سال جدید آماده است/ خواسته‌های کُردها اعمال شده است

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۸۹۶

رئیس کمیسیون مالی پارلمان عراق امروز- سه‌شنبه- از آمادگی لایحه بودجه این کشور با در نظر گرفتن خواسته‌های دولت اقلیم خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری التآخی، «احمد الصفار» رئیس کمیسیون مالی مجلس نمایندگان عراق اعلام کرد که دولت اقلیم کردستان مجموعه‌ای از درخواست‌های خود را از جمله میزان سهم اقلیم از بودجه و پرداخت بدهی ‌های انباشته و نیز سهم اقلیم از هزینه‌های حاکمیتی را به دولت مرکزی ارائه کرده و در حال حاضر تفاهم خوبی وجود دارد و فقط باید توافق حاصل شود.

صفار اعلام کرد که دولت لایحه قانون بودجه کل را تکمیل کرده و فقط ثبت خواسته‌های تظاهرکنندگان و ارسال آن به پارلمان باقی مانده است. 

وی گفت که همچنین دولت اقلیم و دولت بغداد با یکدیگر تفاهم خوبی داشته و  خواسته‌های کُردها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. در این زمینه نیز فقط نیاز به توافق بر سر آنها و ارسال به پارلمان وجود دارد. 

صفار در ادامه افزود: «کردها خواسته‌هایی در مقابل تحویل نفت  به بغداد دارند که شامل سهم اقلیم از هزینه‌های حاکمیتی و پرداخت بدهی‌های انباشته شده بغداد از سال ۲۰۰۴ به دولت اقلیم و همچنین تعیین نسبت سهم اقلیم از بودجه است،‌ اما آنچه که برای ما مهم است دریافت سهم کامل به  ویژه بدهی هاست که اگر بغداد آن را پرداخت کند،‌ میزان نفت مورد دلخواه به حکومت مرکزی پرداخت خواهد شد».

رئیس کمیسیون مالی پارلمان عراق توضیح داد که در صورت توافق دولت با تظاهر کنندگان لایحه بودجه به صورت مستقیم به پارلمان ارسال می‌شود و ما نیز به نوبه خود به بررسی و تصویب آن خواهیم پرداخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز