خبرگزاری کار ایران

نقشه راه امیر قطر برای گفت‌وگو با کشورهای حوزه خلیج‌فارس

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۸۵۸

امیر قطر امروز- سه شنبه- در مراسم افتتاح دور ۴۸ مجلس شورای این کشور بر لزوم توسل به راهکار گفت وگو برای حل مشکلات منطقه تأکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، تلویزیون قطر اعلام کرد که «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر این کشور در مراسم افتتاح دور ۴۸ مجلس شورای قطر گفت: «محاصره ظالمانه همچنان با اقدامات غیر قانونی خود به رغم تمام ادعاهای موجود برای توجیه آن ادامه دارد». 

آل ثانی تأکید کرد که محاصره، مقاومت و پایداری مردم قطر را که از پیامدهای منفی آن عبور کرده‌اند، تقویت کرده است. 

وی در ادامه افزود: «ما از همان زمان آغاز بحران برای گفت‌و‌گو به منظور حل اختلافات بین کشورهای شورای همکاری در چارچوب منشور آن بر اساس چهار اصل  احترام متقابل، منافع مشترک، عدم دیکته کردن در سیاست خارجی و عدم مداخله در امور داخلی اعلام آمادگی کردیم». 

شیخ تمیم تأکید کرد :«قطر توانسته است به لطف رویکرد آرام و قاطع خود در اداره بحران و افشای تمام حقایق مرتبط با آن برای جهانیان و توسل به استقلال در تصمیم‌های سیاسی از بیشتر پیامدهای منفی محاصره عبور کند». 

وی تأکید کرد که قطر به تمام تعهدات خود برای مبارزه با تروریسم و توقف تأمین مالی آن عمل کرده و جهان نیز شاهد بوده است. 

امیر قطر از سوی دیگر بر حمایت خود از دولت وفاق ملی لیبی در طرابلس تأکید کرد و مداخله برخی کشورها را مانع اصلی به ثمر رسیدن تلاش‌ها برای حل بحران این کشور برشمرد. 

وی درباره بحران یمن نیز همگان را به حل سیاسی آن و کمک به مردم یمن بدون مداخله بیگانگان دعوت کرد و خواستار تلاش قدرت‌های اثرگذار بین المللی برای فراهم کردن زمینه‌های مناسب به منظور فعال کردن مجدد راهکار سیاسی بر اساس ابتکار خلیج‌فارس و دستاوردهای گفت‌وگوی ملی شد.

شیخ تمیم درباره سوریه نیز بر موضع ثابت خود برای وضع راهکار مسالمت آمیز از طریق گفت‌و‌گوی ملی که وحدت این کشور را بر اساس توافق ژنو ۱ حفظ می‌کند، تأکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز