خبرگزاری کار ایران

اعمال تحریم‌های شدید علیه مخالفان قوانین اقامت و کار در عربستان

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۶۰۲

اداره کل گذرنامه‌های عربستان سعودی تأکید کرد که هر فردی که از مخالفان دو سیستم اقامت و کار حمایت کند، به شش ماه زندان و پرداخت ۱۰۰ هزار ریال جریمه و نیز تبعید محکوم می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از عکاظ، اداره کل گذرنامه‌های عربستان سعودی امروز -دوشنبه- با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هر فردی به هر وسیله‌ای اقدام به انتقال، پنهان کردن، پناه دادن یا استخدام مخالفان دو سیستم اقامت و کار کند، به شش ماه حبس، پرداخت ۱۰۰ هزار ریال و تبعید جریمه می‌شود. 

در این بیانیه به صاحبان صنایع نسبت به جذب کارگران مخالف با دو سیستم اقامت و کار از جمله کارگران غایب از کار به ویژه کارگران خانگی هشدار داده شده و تأکید شده است در صورت ارتکاب چنین تخلفاتی مجازات مالی خواهند شد و تأسیسات آنها به مدت پنج سال از استخدام محروم و مدیر مسئول آن به مدت یک سال حبس و تبعید خواهد شد و جریمه آنها بر اساس تعداد مخالفان متغیر است. 

این اداره، شهروندان و مدیران را به لزوم ابلاغ این بیانیه به کارگران مخالف فراخوانده است تا خود را در معرض مجازات مذکور قرار ندهند. 

در این بیانیه بر امکان کارفرما برای ثبت غیبت کارگران خانگی از طریق خدمات گذرنامه‌های ارائه شده در سیستم خدمات الکترونیک وزارت کشور اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز