خبرگزاری کار ایران

ترامپ گزینه خود برای معاونت جدید وزیر خارجه آمریکا را معرفی کرد

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۰۹۶

رئیس‌جمهوری آمریکا فرستاده ویژه این کشور در امور کره‌شمالی را به عنوان معاون وزیر خارجه تعیین کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، «استفن بیگن»، فرستاده ویژه واشنگتن در امور کره‌شمالی را به عنوان معاون وزیر خارجه انتخاب کرد تا به مأموریت وی برای از سرگیری مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای پیونگ یانگ نیز ادامه دهد.  

این دیپلمات ۵۶ ساله آمریکایی در حال حاضر منتظر تأیید مجلس سنا برای تصدی این سمت است تا بدین ترتیب جایگزین «جان سالیوان» شود. سالیوان قرار است سفیر آمریکا در روسیه شود.

این چهره جمهوری‌خواه همچنین در دوره «جرج دبلیو بوش» ‌رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا عضو تیم امنیت ملی بوده و همچنین مشاور سیاست خارجی برخی از چهره‌های محافظه‌کار نیز بوده است. 

بیگن به رغم عدم موفقیت مذاکرات واشنگتن با پیونگ‌یانگ به ویژه در نشست دوم ترامپ با «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی در هانوی، خود را دیپلماتی سخت‌کوش و جدی نشان داده است. 

وی که فقط چند باری توانسته با همتایان کره‌ای خود به صورت مستقیم دیدار کند، از نشست اکتبر در سوئد دست خالی بازگشت.

برخی دیپلمات‌ها از ناامیدی بیگن به سبب درک او از عدم امکان ادامه وضعیت فعلی سخن می‌گویند. 

انتصاب بیگن به سمت معاونت وزارت خارجه در سایه احتمال خروج «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا از سمت خود برای نامزدی در انتخابات ۲۰۲۰ از اهمیت فراوانی برخوردار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز