خبرگزاری کار ایران

استقبال وزرای خارجه ۶ کشور از آغاز به کار کمیته قانون اساسی سوریه

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۰۶۷

وزرای خارجه شش کشور امروز -جمعه- از آغاز به کار کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو استقبال کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، وزرای خارجه کشورهای آلمان، فرانسه، آمریکا، مصر، اردن و عربستان سعودی امروز- جمعه- از آغاز به کار کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو تقدیر کردند.

وزرای خارجه شش کشور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند:‌ «از عملکر دبیرکل سازمان ملل و گیر پدرسون، فرستاده ویژه او در سوریه به خاطر آغاز این ابتکار تقدیر می‌کنیم». 

در ادامه این بیانیه آمده است: «این یک مرحله مثبت و مورد انتظار از دیر باز است که مستلزم عمل و تعهدات قوی برای موفقیت است..... ما از تلاش‌ها برای ایجاد فضای امن و بی‌طرف که به سوریه اجازه برگزاری انتخابات آزاد و منظم با نظارت سازمان ملل را می‌دهد، حمایت می‌کنیم». 

وزرای خارجه مذکور بر لزوم اجرای آتش‌بس فوری و حقیقی در کل اراضی سوریه تأکید و اعلام کردند که بحران دمشق راهکار نظامی ندارد و تنها راه حل موجود، سیاسی است.

«عبدالحکیم بشار»، نماینده هیأت مخالفان سوری نیز پیش از این اعلام کرد که عملکرد اصلی کمیته قانون اساسی، دوشنبه آینده با مشارکت ۴۵ نفر آغاز خواهد شد و هیأت‌های شرکت‌کننده پیش از آن مسائل سازمان را بررسی خواهند کرد. 

این کمیته از سه گروه با تعداد اعضای برابر ۵۰ نفر متشکل از هیأت دولت، مخالفان و جامعه مدنی تشکیل شده و انتظار می‌رود که این ۱۵۰ نفر در کمیته سرنوشت قانون اساسی را تعیین کنند. 

هدف کمیته مذکور، ‌اصلاح قانون اساسی در سوریه به منظور آماده‌سازی مقدمات برگزاری انتخابات سراسری و سرآغاز عملیات صلح و سازش در این کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز