خبرگزاری کار ایران

آغاز به کار کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۵۷۷

کمیته قانون اساسی سوریه آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین، نشست اعضای کمیته بررسی قانون اساسی سوریه با سخنان «گیر پدرسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه در ژنو آغاز شد.

روسیه بناست بر نقش خود در آینده سیاسی سوریه، همزمان با دیدار کمیته قانون اساسی این کشور، تاکید کند تا چارچوبی سیاسی برای برون‌رفت از جنگ داخلی هشت ساله ایجاد شود. 

این دیدار در ژنو که نماینده سازمان ملل در امور سوریه، بر آن نظارت دارد با دشواری‌هایی مواجه شده است، از جمله اشکالاتی در زمینه چیدمان کمیته، مراسم افتتاحیه و همچنین درگیری میان نیروهای ارتش سوریه و نظامیان ترکیه در شمال شرقی این کشور.

این در حالی است که وزرای خارجه ایران، ترکیه و روسیه شامگاه گذشته در ژنو با یکدیگر دیدار کردند، هرچند که پدرسون باهار تاکید کرده که کشورها عقب بایستند تا مذاکرات صرفا «سوریه‌محور» باشد. 

هدف این دیدار توافق بر سر قانون اساسی سوریه است، اما مشخص نیست که آیا این به معنای بازنویسی قانون اساسی در این کشور است یا ایجاد اصلاحاتی در آن. این در حالی است که هیچ تاریخی برای پایان مذاکرات معین نشده است و تمام طرف‌ها وعده کرده‌اند که با سرعت تمام برای رسیدن به نتیجه تلاش کنند. 

پدرسون، همانند اسلاف خود، در پی آن است که از این مذاکرات به نخستین توافق سیاسی میان دولت سوریه و مخالفان برسد. این کمیته همچنین متعهد است که نمایندگان دولت و مخالفان چهره به چهره در برابر یکدیگر قرار بگیرند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز