خبرگزاری کار ایران

تلاش کوشنر برای پایان بحران سیاسی رژیم صهیونیستی

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۴۱۲

مشاور ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا ابراز امیدواری کرد که دولت فراگیر در سرزمین‌های اشغالی تشکیل شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی آکسیوس، «جرد کوشنر»، مشاور ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا، گفت که امیدوار است «بنی گانتز»، رهبر حزب آبی و سفید و «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، بر سر تشکیل دولت مشترک با یکدیگر همکاری کنند. 

این در حالی است که کاخ سفید عنوان کرد که برگزاری انتخابات سوم در سرزمین‌های اشغالی به برنامه‌های آمریکا برای طرح صلح خاورمیانه آسیب می‌زند. کوشنر در این راستا روز دوشنبه به‌طور جداگانه با گانتز و نتانیاهو دیدار کرد. وی عنوان کرد که دلیل این دیدارها آن بود که «اکنون فرصت‌های بسیاری در منطقه وجود دارد و بنابراین اگر اسرائیل بتواند تشکیل دولت دهد، می‌توانیم کار روی اولویت‌ها و فرصت‌های موجود را آغاز کنیم.»

وی افزود: «گانتز و نتانیاهو متخصص این هستند که همه‌چیز را گرد هم آورند و امیدوارم که بتوانند راهی برای این کار پیدا کنند».

 کوشنر در ادامه گفت که منظورش از فرصت‌ها «طرح صلح دولت آمریکا و امکان بهبود روابط اسرائیل با کشورهای عرب، مانند عربستان سعودی» است.

وی در ادامه گفت: «احساسات متفاوتی در زمینه همکاری تجاری و اقتصادی میان کشورهای منطقه وجود دارد. همچنین بسیاری علاقه دارند با تل‌آویو همکاری نظامی داشته باشند. اما برای این کار ابتدا باید دولتی شکل گیرد که بتواند از این فرصت‌ها استفاده کند».

کوشنر در ادامه با بیان این‌که کاخ سفید همچنان بنا دارد طرح موسوم به صلح خاورمیانه را منتشر کند، گفت: «ما ایده‌های بسیاری در این زمینه داریم و می‌خواهیم آن‌ها را اجرایی کرده و از این فرصت برای گرد هم آوردن طرف‌های درگیر استفاده کنیم».

وی افزود که اگر شرایط مساعد باشد، ممکن است این طرح پیش از انتخابات ۲۰۲۰ اعلام شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز