خبرگزاری کار ایران

سفیر پیشین آمریکا در عربستان سعودی:

کشته شدن البغدادی تاثیری بر اوضاع سوریه نخواهد گذاشت

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۳۳۶

سفیر پیشین آمریکا در عربستان سعودی گفت که کشته شدن سرکرده داعش می‌‌تواند به تقویت این گروه تحت رهبری شخصی رادیکال‌تر بینجامد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «چس فریمن»، سفیر پیشین آمریکا در عربستان سعودی، گفت که کشته شدن «ابوبکر البغدادی»، سرکرده گروهک تروریستی داعش، می‌‌تواند به تقویت این گروه تحت رهبری شخصی رادیکال‌تر و با حضور عمومی بیشتر بینجامد. 

وی گفت: «کشته شدن البغدادی می‌تواند سبب شود داعش تحت رهبری شخصی که حضور عمومی بیشتری داشته باشد، قدرت بگیرد. مشکل کشتن این سرکرده‌ها این است که نمی‌دانیم چه کسی بناست جای آنها را بگیرد و آیا این شخص نسبت به پیشینیان خود تاثیر بیشتری خواهد گذاشت یا نه.»

فریمن گفت که گرچه البغدادی را بنیان‌گذار داعش می‌دانند، وی در سال‌های اخیر عملا مخفی و غایب بود. وی در ادامه گفت: «بنابراین به‌نظر نمی‌رسد که او تاثیر چندانی بر اعضای این گروه داشته است. مشخص نیست که نقش او در توسعه یا سقوط داعش چه بوده است.»

وی افزود که کشته شدن البغدادی می‌‌تواند حواس رای‌دهندگان آمریکایی را از تحقیقات استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری این کشور پرت کند، اما تاثیر چندانی بر موقعیت فعلی سوریه نمی‌گذارد. 

سفیر پیشین آمریکا در عربستان نتیجه‌گیری کرد: «بعید به نظر می‌رسد که کشته شدن البغدادی تاثیری بر رقابت بر سر کنترل سوریه داشته باشد».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز