خبرگزاری کار ایران

روسیه: خروج کُردها از شمال شرقی سوریه کامل شد

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۲۹۹

وزیر دفاع روسیه از عقب‌نشینی کامل شبه‌نظامیان کُرد سوری از مناطق مرزی ترکیه خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه، شب گذشته اعلام کرد شبه‌نظامیان کُرد سوری، طبق توافق میان آنکارا و مسکو، از مناطق مرزی ترکیه به طور کامل عقب‌نشینی کرده‌اند.

شویگو گفت: «عملیات خروج نیروهای وابسته به گروه‌های کُرد از منطقه امنی، که ترکیه برای ایجاد آن در شمال شرقی سوریه تلاش می‌کند، پیش از موعد مقرر تکمیل شد و پلیس نظامی روسیه و مرزبانان سوری روانه این منطقه شدند.»

همچنین ژنرال «یوری بورنکوف» از مقام‌های ارشد وزارت دفاع روسیه که مسئولیت امور سوریه در این وزارتخانه را بر عهده دارد، عنوان کرد که ۳۴ هزار شبه‌نظامی کُرد «منطقه امن» را همراه با سلاح‌ها و تجهیزات خود طبق مهلت تعیین‌شده ترک کردند.

به گفته این ژنرال روسی، ارتش سوریه نیز نیز ۸۴ پست نگهبانی در مرز این کشور با سوریه برقرار کرده است.

در همین راستا، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد مسکو، عقب‌نشینی کامل کردها را به اطلاع آنکارا رسانده است.

اردوغان افزود، مذاکرات با روسیه درباره مسئله سوریه ادامه خواهد یافت.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان هفته گذشته توافق کردند که شبه‌نظامیان یگان‌های مدافع خلق ظرف ۱۵۰ ساعت تا ۳۰ کیلومتری مرز دو کشور ترکیه و سوریه عقب‌نشینی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز